جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار فرماندهان ارشد راهنمايي و رانندگي:
كسي كه در راه رضاي امام عصر تلاش مي‌كند اهل بصيرت است.

صبح امروز سه‌شنبه 1/8/86، جمعی از فرماندهان و افسران ارشد راهنمایی و رانندگی كل كشور با حضرت آیت الله العظمی صافی دیدار كردند.

معظم له در این دیدار ضمن تشكر و قدردانی از خدمات این نیرو ، فرمودند: یكی از اموری كه در اسلام به آن تأكید بسیار شده است، امنیت راهها و شوارع است كه به لطف تلاش‌های شما عزیزان امنیت در همه شهرها و راهها تأمین شده است.

ایشان كسب رضای خدا را سرلوحه اعمال انسان دانسته و فرمودند: همه ما باید در مسیر كسب رضای خداوند متعال باشیم و بدانیم كه همه اعمال ما مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و همانطور كه در قرآن كریم آمده است، هركسی با پرونده اعمالش در روز قیامت محشور می‌شود.

این مرجع تقلید در ادامه فرمودند: در روز قیامت مردمان گنهكار از دیدن پرونده قطور اعمالشان متعجب می‌شوند و می‌گویند كه شگفتا! این چه كتابی و چه پرونده‌ای است كه از ثبت هیچ كاری فروگذاری نكرده است.

ایشان با اشاره به آیاتی دیگر از قرآن كریم افزودند: آنهایی كه نامه اعمالشان را بدست راست می‌دهند، به مردم ندا می‌دهند كه ای مردم نامه عمل مرا ببینید كه در نتیجه عمل صالح و ایمان به خدا و قیامت پر از حسنات است.

حضرت آیت الله العظمی صافی در ادامه بیانات خویش این دنیا را مكان امتحان و آزمون معرفی كردند و فرمودند: همه ما در این دنیا در معرض امتحان خدا هستیم و باید مواظب باشیم تا از امتحانی كه از همه ما بعمل می‌آید، سربلند بیرون بیاییم.

ایشان با اشاره به سوره عصر فرمودند:‌ در قرآن سفارش شده است كه عمل صالح انجام دهید و خودتان را بسازید و بیدار باشید و از این زندگی و نعمت‌های آن، غفلت نورزید.

این مرجع تقلید در ادامه فرمودند: انسان باید در مقام شكر نعمت‌ها باشد. در روایت است كه كمترین چیزی كه انسان می‌تواند با آن، شاكر نعمتها باشد اینست كه با نعمت خدا، یعنی گوش، چشم و قدرتی كه خدا به انسان داده و هر آن اراده كند می‌گیرد، معصیت خدا نكند.

معظم له روایت فوق را نشاندهنده فقر انسان دانستند و فرمودند:‌ انسان سرتا پای وجودش، نیاز و فقر به خداوند متعال است و در فقر و نیاز به خداوند، نه انسان كه همه مخلوقات حتی ملائكه و انبیاء هم محتاجند. و فقط تفاوت ما با انبیاء در اینست كه آنها به این فقر و نیاز معرفت بیشتری داشتند.

این عالم برجسته شیعی،‌ خطاب به فرماندهان شركت كننده در طرح بصیرت فرمودند: كسی كه مومن است و به علی علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام ایمان دارد، با بصیرت است.و كسی كه امام زمان خود را دوست دارد و برای رضای او تلاش می‌كشد اهل بصیرت است

حضرت آیت الله العظمی صافی در پایان با آرزوی توفیق برای كلیه فرماندهان و افسران راهنمایی و رانندگی فرمودند: بصیرت و معرفت شما به علوم آل محمد باید به گونه‌ای باشد كه خانواده، دوستان و كسانی كه با شما كار می‌كنند بتوانند از بصیرت شما استفاده كنند كه این موجب حسن ظن مردم به اسلام و نظام می‌شود.

سه شنبه / 1 آبان / 1386