پنجشنبه: 1403/01/30
نسخه مناسب چاپSend by email
آيت الله العظمي صافي در ديدار جمعي از فعّالان عرصه مهدويت:
فرهنگ مهدويت بايد جاي دروغ و فسق و فجور را بگيرد./ترويج سيره مهدوي عليه‌السلام بايد اساس و محور تبليغ حوزه‌هاي علميه قرار گيرد.

همزمان با فرارسیدن ماه مبارك شعبان، جمعی از محققان و پژوهشگران حوزه در عرصه مهدویت با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف دیدار كردند. 
در ابتدای این دیدار معظم له با تقدیر و تشكر از فعالان عرصه مهدویت، احیاء امر حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را توفیقی الهی دانسته و فرمودند: كاری كه الحمدلله به آن اهتمام دارید كه ولایت حضرت ولی‌عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف را احیاء نمایید تا بیشتر از پیش در بین مردم شایع باشد بسیار ارزشمند و مایه بركت و سعادت است.
ایشان در ادامه با بیان این‌كه بحث مهدویت از عصر حضرت رسول اكرم صلی الله علیه و آله و سلم مورد اهتمام بوده و در طول تاریخ، اهمیت ویژه‌ای داشته است اضافه كردند: همه انبیاء قبل از پیامبر مكرم اسلام صلی الله علیه و آله منتظر موعود بوده‌اند و در اسلام هم از همان عصر پیامبر، آیات و روایاتی كه در این باب آمده است همه نشان از اهمیت این موضوع دارد.

كتب تاریخی هم برای این موضوع اهمیت ویژه‌ای قایل شده‌اند، ‌مثلاً تاریخ روضة الصفای ناصری را ببینید. بنده آن را مطالعه كرده‌ام. قسمت‌های مهمی در این زمینه دارد مخصوصاً در بحث مدعیان مهدویت و مخصوصاً بابی‌گری و بهایی‌گری.
 

حضرت آیت الله العظمی صافی مدظله در ادامه این دیدار با اشاره به این‌كه یاد و ذكر حضرت ولی‌عصر علیه‌السلام باید محور و اساس تبلیغ و منبرها قرار بگیرد بیان داشتند: خدا رحمت كند مرحوم آیة الله العظمی آقای بروجردی اعلی الله مقامه را؛ ایشان به آقایانی كه برای تبلیغ می‌رفتند ضمن تذكّراتی كه می‌دادند می‌فرمودند: در منبرها همیشه مردم را به یاد حضرت بیاورید تا ایشان را فراموش نكنند.
البته این امر در روایات هم آمده است كه باید در آخر الزمان، همیشه توجه به حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف نمود و نام و فضائل ایشان باید بیشتر در بین مردم گفته شود.
معظم له در ادامه با اشاره به اهتمام علما، نویسندگان و شعرا به بحث مهدویت، با ذكر قصیده‌ای از شیخ بهایی ره فرمودند: مرحوم شیخ بهایی قصیده‌ای درباره مهدویت به نام «الفوز و الامان فی مدح صاحب الزمان» دارند كه از نظر ادبیات فوق العاده است. بسیاری از بزرگان شیعه، مثل مرحوم آقاشیخ جعفر نقدی و نیز برخی از علمای اهل سنّت بر این قصیده شروح مختلفی نوشته‌اند. ایشان در این منظومه، تعبیراتی دارند كه وقتی انسان می‌خواند به شوق می‌افتد.
حضرت آیت الله العظمی صافی با اشاره به ناهنجاری‌های جامعه و بداخلاقی‌ها فرمودند: اگر فرهنگ مهدویت را در جامعه رواج دهیم همه این بداخلاقی‌ها و مشكلات برطرف می‌گردد. اگر امروز صداقت و راستی جای خود را به دروغ و تظاهر به فسق و فجور داده است همه به خاطر دوری از فرهنگ مهدوی و اسلامی است. انشاء الله تعالی مردم امام زمانی مملكت ما همه دست به دست هم دهیم و زمینه ظهور و موفور السرور آن حضرت را فراهم نماییم و جلوی فساد و فسق و فجور را بگیریم و كشور و جهان را آماده برای آمدن آن ذخیره دوران و امام خوبی‌ها نماییم.
ایشان در پایان با تقدیر مجدد، برای همگان مسألت توفیق نموده و فرمودند: در هر صورت بنده امّیدوارم كه خداوند متعال بر توفیقات شما بیفزاید و برنامه‌هایی كه انجام می‌دهید مقبول درگاه آقا حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد كه افتخاری بهتر از این نیست. ای كاش من هم می‌توانستم بیایم و كفش شما عزیزانی كه برای احیاء فرهنگ مهدویت فعالیت می‌كنید را جفت می‌كردم و در ردیف شما بودم.

سه شنبه / 21 خرداد / 1392