جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني مدظله الوارف اجازه دادند اعتكاف امسال در مسجد جديد امام حسن عسكري عليه‌ السلام برگزار شود.

مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف امروز دوشنبه 23/02/1392 از عملیات بازسازی و طرح جدید مسجد حضرت امام حسن عسكری علیه السلام بازدید كردند.
ایشان در ابتدای ورود به این مكان مقدس، نماز شكر اقامه نمودند و خداوند متعال را بر این توفیق بزرگ سپاس گفتند.
ساختمان جدید مسجد دارای 24 هزار متر مربع زیر بنا است كه در سه طبقه بزرگ با طرح بسیار زیبا و فنی ساخته شده است و گنبد آن از نقاط مختلف شهر مقدّس قم پیداست.
گفتنی است برای اولین بار در طول تاریخ، در بنای مسجد، تمام قرآن كریم با كاشی و خط بسیار زیبا در سقف و دیوارهای داخلی نوشته شده است كه با حدود هشت هزار متر با خط نستعلیق و نسخ و كوفی، زینت‌بخش این مسجد است.
حضرت آیت الله العظمی صافی در این بازدید در جمع مهندسان، معماران و كارگران این مسجد فرمودند: خداوند متعال را شاكر هستیم كه این توفیق بزرگ را عنایت فرمود كه این مسجد باشكوه و مقدّس با این بنای بسیار زیبا و با عظمت ساخته شد كه همه از عنایات خاص حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفدا به این مسجد است كه به نام مقدّس و معظم حضرت امام حسن عسكری علیه السلام پدر بزرگوار آن حضرت است.

ایشان در ادامه بیان داشتند: كسانی كه در بنای این مسجد سهیم بودند و كسانی كه در این مسجد با اخلاص كار كردند همه در ثواب تمام نمازگزاران در این مسجد تا هنگامی كه این مسجد برپاست شریك هستند.
معظم له فرمودند: امیدواریم كه این مسجد پایگاه بزرگ تبلیغ و هدایت و ارشاد در حوزه علمیه و شهر مذهبی قم عش آل محمد علیهم السلام گردد و تا ظهور موفور السرور حضرت مورد استفاده علما و طلاب و مردم متدیّن این شهر باشد.
در این دیدار كه مسئولان اعتكاف شهر قم حضور داشتند معظم له اجازه فرمودند كه معتكفین، امسال از این مسجد مقدّس استفاده نموده و مراسم معنوی اعتكاف را در ساختمان جدید مسجد برگزار نمایند.
معظم له در پایان بار دیگر برای همه، طلب توفیق نموده و برای بانیان، كاركنان و كارگران دعا نمودند.

 

سه شنبه / 24 ارديبهشت / 1392