چهارشنبه: 1403/02/5
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني در ديدار رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور:
به مدارس و دانش آموزان استثنايي بايد توجه ويژه‌اي شود

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از مراجع معظم تقلید قم فرمودند: مدارس و دانش آموزان استثنایی كشور باید مورد توجه و حمایت ویژه‌ای از سوی دولتمردان جمهوری اسلامی و عموم جامعه قرار بگیرند.

معظم له صبح پنجشنبه در دیدار معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور ضمن تقدیر و تشكر از خدمات خدمتگزاران این عرصه افزودند: امروز با توجه به آیات و روایات رسیده باید حكومت اسلامی تمام توجه و حمایت خود را به اقشار محروم، مستضعف و ناتوان های جسمی و ذهنی معطوف سازد.

ایشان با بیان اینكه «ای كاش من می‌توانستم در خدمت این قشر از دانش آموزان باشم» تصریح كردند: كمك و خدمت رسانی به این قشر از دانش‌آموزان و طبقه از جامعه دارای اجر و ثواب عظیمی است كه همگان موفق به كسب آن نمی‌شوند.

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی اظهارداشتند: كمك به معلولین ذهنی و حركتی، اقدامی فوق العاده و دارای ریشه‌ای خدایی است كه در دین مبین اسلام مكرراً مورد سفارش پیامبر ختمی مرتب(ص)‌ و سایر اهل بیت علهیم السلام قرار داشته است.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان به نقش حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش اشاره كرده و فرمودند: هدف و نقش این دو مجموعه عظیم علمی وفرهنگی بر هیچ كس پوشیده نیست بطوری كه تعلیم و تربیت نسل‌های جامعه تنها دغدغده‌شان است.

معظم له تاكید كرد: حوزه و آموزش و پرورش عنوان عامی است و "ما " فقط ابزار آن هستیم، ابزاری كه باید بتواند تعلیم و تربیت صحیح اسلامی را در كشور مورد بسط و گسترش قرار دهد.

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با بیان اینكه امروز نخبگان و افراد فوق العاده‌ای در بین معلولان ظهور می‌كند، تصریح كردند: جامعه و مسوولان باید به گونه‌ای نسبت به این عزیزان رفتار كنند كه آنان علاوه بر ضعف بدنی كه دارند دچار ضعف روحی نشوند و یا ضعف جسمی‌شان كمتر نمایان گردد.

ایشان افزود: ما هر چه برای آنان سرمایه گذاری كنیم كم است، باید سعی كنیم معلولین را از همه جهات تامین و مورد حمایت قرار دهیم تا خود را باور و روحیه‌ای قوی داشته باشند.

معظم له در ادامه اخلاق و معنویات را مهمترین رمز موفقیت انسان‌ها دانستند و تاكید كردند: كسی كه در امور جاری خود از اخلاق نیكو و نشأت گرفته از اسلام و معنویات بهره گیرد به طور یقین آثار و نتایج روشن و ارزشمندی بدست خواهد آورد.

در ابتدای دیدار دكتر طباطبایی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور گزارشی از عملكرد این سازمان خدمت حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی ارائه نمود.

وی بیان داشت: در حال حاضر بیش از 78هزار دانش آموزش استثنایی در قالب هفت گروه ناشنوا و كم شنوا، نابینا و كم بینا، كم توان ذهنی، معلول جسمی حركتی، چند معلولیتی، دانش آموزانی با مشكلات یادگیری و كسانی كه اختلالات رفتاری دارند در2729مدرسه در كشور با بكارگیری 16700 معلم تحت آموزش قرار گرفته‌اند.

سه شنبه / 1 آبان / 1386