پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آیت الله العظمی صافی در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
وزارتخانه‌ي فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد به معناي واقعي كلمه ارشاد اسلامي باشد.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح امروز پنج‌شنبه 21/6/1392 آقای دكتر جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت همراه را به حضور پذیرفتند.
معظم له در این دیدار با اشاره به وظیفه‌ی خطیر و مسئولیت سنگین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرمودند: اگر در راه رضای خدا حركت كنید و فقط رضای خدا و شادی خاطر حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را مد نظر قرار دهید،‌ به طور حتم موفق خواهید بود.
ایشان با بیان اینكه مردم علاقمندند كه مسائل دینی و تربیتی مورد اهتمام جدی مسئولان قرار گیرد، ادامه دادند:  توقعات مردم و جامعه از این وزارتخانه و به خصوص از شخص جنابعالی بالاست و برآورده كردن این توقعات همّت و تلاش بسیاری را می‌طلبد كه امیدواریم با این پشتوانه‌ای كه از شما سراغ داریم در این راه موفق باشید.
حضرت آیت الله العظمی صافی عنوان ارشاد اسلامی را در این جایگاه مسئولیت‌آور و بسیار بامعنا خواندند و اظهار داشتند: باید تلاش كرد تا در این وزارتخانه‌، ارشاد اسلامی به معنای واقعی خودش تحقق پیدا كند.

ایشان فرصت كوتاه مسئولین در عرصه‌ی خدمتگذاری را هدیه‌ای از جانب خداوند دانستند و اظهار امیدواری كردند كه مسئولین از این فرصت كوتاه در جهت كسب رضایت حضرت ولی عصر ارواحنا له الفدا، دستیابی به مقاصد انقلاب، پاسداری از خون شهیدان و خدمت به مردم استفاده كنند.
معظم له با اشاره به انتخاب مسئولین نهادها و سازمان‌ها فرمودند:‌ باید كسانی انتخاب شوند كه دغدغه‌ی اسلامی و انقلابی داشته باشند و از میان صالح‌ترین، باتجربه‌ترین، متعهد‌ترین افراد و از میان كسانی كه در زمینه‌ی خودشان سرآمد دیگران باشند، انتخاب شوند.
ایشان ادامه دادند: متأسفانه در سابق كسانی در وزارت ارشاد اسلامی بودند كه به وظیفه‌ی اصلی خود كه همان ارشاد و هدایت جامعه است، عمل نكردند؛ و بلكه در صدد تخریب و فاسد نمودن عقاید جامعه بودند. و الان شما باید وضعیت را طوری سروسامان دهید كه اوضاع بهتر شود و مشكلات برطرف گردد و اعتماد مردم و متدینین به شما و این وزارتخانه بیشتر گردد.
مرجع تقلید شیعیان جهان به ممیزی كتاب قبل از چاپ اشاره كردند و با ذكر اینكه ‌بعضی از نویسندگان نه صلاحیت علمی دارند و نه صلاحیت اخلاقی افزودند: باید تشویق كرد كه اهل علم و فضل و كسانی كه در جامعه‌ دارای جایگاه علمی هستند، به نگارش كتاب‌هایی مفید به حال جامعه روی آورند.
معظم له نسبت به انتشار بعضی از نشریات و نوع پوشش بانوان در آنها ابراز گله‌مندی نمودند و با ذكر اینكه بعضی از آنها به دنبال تخریب و ضربه زدن به نظام و ارزش‌های اسلامی هستند ابراز امیدواری كردند كه مسئولین نسبت به سر و سامان دادن به این وضعیت اقدام كنند.
حضرت آیت الله العظمی صافی در پایان برای موفقیت مسئولین وزارت ارشاد در پیشبرد اهداف نظام اسلامی دعا كردند.

 

 

پنجشنبه / 21 شهريور / 1392