پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آیت الله العظمی صافی در دیدار مسئولان و اساتید مرکز تخصصی علوم حدیث حوزه علمیه:
وظيفه اصلي حوزه‌هاي علميه، شناخت، حفظ و نشر و ترويج احاديث نوراني اهل بيت عليهم السلام است./ شناخت حديث، بر همه طلاب لازم و واجب است.

صبح پنجشنبه 28/6/1392 مسئولان و اساتید مركز تخصصی علوم حدیث حوزه علمیه قم با حضور در دفتر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف با ایشان دیدار كردند.
در ابتدای این دیدار، مسئول این مركز گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های مركز تخصیی علوم حدیث حوزه علمیه ارائه كرد.
معظم له نیز با تشكر و قدردانی از كار بسیار با ارزش این مركز در راستای احیای امر اهل بیت علیهم السلام، بیاناتی ایراد فرمودند.
ایشان در بخشی از سخنان خود، با اشاره به غنای معارفی مكتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام اظهار داشتند: احادیث و كلمات حضرات معصومین علیهم السلام كه در اختیار ما قرار دارد، ما را از دیگران بی‌نیاز و غنی ساخته است. امروز افتخار شیعیان به خصوص حوزویان این است كه آثار ارزشمند حدیثی فراوانی در اختیار دارند كه وظیفه همه ما این است كه در حفظ و نگاهبانی از آن و نیز ترویج آنها سعی و تلاش فراوان نماییم.

حضرت آیت الله العظمی صافی، هویت شیعه را احادیث و كلمات وارده از ائمه طاهرین علیهم السلام دانسته و افزودند: بدون شك، هویت شیعه و به ویژه هویت و حقیقت حوزه‌های علمیه وابسته كامل و تامّ به این منابع غنی دارد و وظیفه اصلی هم، حفظ و نشر همین معارف و روایات است  و شناخت حدیث بر همه طلاب لازم و واجب است. دوری از احادیث یعنی دوری از حقیقت مكتب و این همان صراط غیر مستقیم است. آنان‌كه به غیر از حدیث چنگ زده‌اند در حقیقت مسیر انحرافی و خلاف را طی می‌كنند. ما باید امروز به طلاب عزیز توصیه كنیم كه راهی كه رضایت خاطر انور امام زمان علیه السلام در آن است همان شناخت احادیث و روایات معصومین عیلهم السلام می‌باشد.
این مرجع عالیقدر با ابراز خرسندی از فعالیت‌ها و برنامه‌های مركز تخصصی علوم حدیث حوزه علمیه فرمودند: به سبب غنای این معارف عظیم، كاری كه شروع كرده‌اید انشاءالله با عنایت خداوند متعال و توجهات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و تلاش خالصانه شما، گسترش خواهد یافت و موجبات معرفی این مكتب بزرگ و ذخایر معرفتی آن در سطح دنیا را فراهم خواهد كرد.
معظم له در پایان این دیدار، با قدردانی مجدد از مسئولان این مركز و مسألت توفیق بیشتر برای آنها بیان داشتند: با برنامه‌ریزی دقیق و علمی سعی كنید تا اگر نواقصی است برطرف شود و راه برای نشر و ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام هموارتر شود. باید هر قدر كه می‌توانیم به این مكتب نورانی و عظیم خدمت كنیم چرا كه ما زیر سایه عنایات و ولایت حضرات معصومین علیهم السلام و به خصوص امام زمان علیه السلام زندگی می‌كنیم و واقعاً‌ مدیون این عزیزان هستیم.

جمعه / 29 شهريور / 1392