سه شنبه: 1403/01/28
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آیت الله العظمی صافی در دیدار انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه:
چه كنيم كه امام زمان عليه السلام از ما راضي باشند؟/چگونه مال خود را در راه خداوند انفاق كنيم؟

انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه دوشنبه 25/9/92 با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف دیدار كردند.
در ابتدای این دیدار، آیت الله آقای مقتدایی گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این انجمن ارائه دادند.
مرجع عالیقدر نیز با تقدیر و تشكر از حاضران در این جلسه، فرمودند: بنده نمی دانم و نمی توانم درباره تجلیل از برنامه بسیار با اهمیتی كه شروع كردید، چه تعبیری كنم و چه بگویم. فقط می توان گفت: به نظر من برای خدمت به اسلام، خدمتی بالاتر از این كار شما نیست.
معظم له با اشاره به اهمیت مدرسه سازی آن هم مدارس دینی، افزودند: از قدیم الأیام در همه كشورهای اسلامی مردم خیّر متوجه بودند و می دانستند كه اگر می خواهند دین و احكام آن زنده باشد، راهش مدرسه سازی است؛ آن هم مدرسه های دینی و اسلامی كه در آن قرآن و روایات اهل البیت علیهم السلام تعلیم داده شود.

آیت الله العظمی صافی با اشاره به اهتمام زیاد مذاهب دیگر اسلامی به ساخت مدارس علمیه بیان داشتند: طبق اخباری كه به دست ما می رسد آنها در ساخت مساجد و مدارس علمیه بسیار پر تلاش هستند تا مكتب خودشان را ترویج كنند؛ اما شیعه – كه مذهب بر حق می باشد- علیرغم كارهای بسیاری كه در این زمینه انجام داده است، آنچنان كه باید، در این زمینه اهتمام نداشته است. لذا باید بدانیم مسئولیت ما در این زمینه بسیار سنگین و خیلی مهم است.
این مرجع عالیقدر در قسمتی دیگر از بیانات خود فرمودند: این كار، برای شما و كسانی كه در این راه مقدس از مال و فكر خود دریغ نمی كنند افتخار بزرگی است كه شامل هر كس نمی شود. چقدر اشخاصی هستند كه از نظر وضع مالی حتی از شما هم بسیار بهترند ولی این توفیق بزرگ الهی شامل حال آنها نشده است؛ پس به خود ببالید و در خدمت به این امر مقدّس، افتخار كنید و در درجه اول خودتان باید شاكر و قدردان این نعمت بزرگ باشید. ما هم تا اندازه ای كه بتوانیم در خدمت شما خواهیم بود و از دوستان خود می خواهیم كه به شما كمك نموده و شما را در این كار بزرگ یاری نمایند.
ایشان در پایان این دیدار با مسألت توفیق برای اعضای محترم این انجمن فرمودند: كاری كه منجر به تعلیم و تعلّم احكام شرع و گسترش روزافزون آن در بین مردم شود، مطمئناً مورد رضایت حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه و موجب سرور و خوشحالی ایشان است.

سه شنبه / 26 آذر / 1392