جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
تأكيد حضرت آيت الله العظمي صافي بر احياي موقوفات در ديدار رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه

حجة‌الاسلام و المسلمین علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و هیئت همراه صبح امروز چهارشنبه 27/9/1392 با حضور در دفتر حضرت آیت الله العظمی صافی مد ظله العالی با معظم له دیدار كرد.
حضرت آیت الله العظمی صافی در این دیدار ضمن آرزوی توفیق برای مسئولین سازمان اوقاف فرمودند: همه‌ی این برنامه‌ها، اسباب عظمت دین است و باید به گونه‌ای صحیح عمل شود تا موجب رضایت خاطر حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف فراهم شود.
معظم له برنامه‌های سازمان اوقاف را باعث افتخار دانستند و افزودند: از قدیم الایام نیز چنین برنامه‌هایی اجرا می‌شده است و در رشته‌های مختلف مطرح بوده است كه باید به این برنامه‌ها ارزش واهمیت قائل شد.
ایشان ادامه دادند: اولین وقف‌كننده حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام بوده است و ایشان موقوفه داشتند و از همان زمان تا به امروز در رشته‌های مختلف این سنّت پسندیده در بین مردم رواج داشته است.

مرجع تقلید شیعیان جهان با تأكید بر حفظ و احیای موقوفات اظهار داشتند: هر چه این مطالب رونق بیشتری داشته باشد برای هدایت مردم مؤثر است و همه‌ی مردم ازاین آثار بهره‌مندو مستفیض خواهند شد. مخصوصاً‌ امامزاده‌ها  كه آبادانی آنها در ترغیب مردم به حضور در آن مكان‌های مقدس مؤثر است.
معظم له ضمن تأكید بر احیای بسیاری از موقوفاتی كه در زمان حكومت پهلوی سندسازی شده و از حالت وقف خارج شده است فرمودند: وظیفه‌ی مسئولین این است كه آنها را احیا نموده و سندهای جعلی آنها را باطل نمایند و به حالت اولیه‌ی وقف برگردانند.
ایشان وقف را فرهنگی نشأت گرفته از تعالیم ائمه‌ی طاهرین علیهم السلام دانستند و افزودند: وقف در اسلام صدقه‌ی جاریه است و حضرات معصومین علیهم السلام به آن بسیار اهمیت می‌دادند كه باید این سنّت حسنه درمیان پیروان آنها باقی بماند.
معظم له در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته فرمودند: با خلوص نیت به تلاش‌ها و فعالیت‌های خود ادامه دهید و در این كار رضایت خاطر حضرت بقیة الله الاعظم اروح العالمین له الفدا را در نظر داشته باشید كه انشاء الله آن وجود مبارك از این كارها خوشحال و خشنود شوند.
در ابتدای این دیدار حجة اللاسلام و المسلمین علی محمدی گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه خدمت معظم له ارائه  نمود.

 

 

چهارشنبه / 27 آذر / 1392