جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
ديدار جمعي از خانواده شهدا و جانبازان امر به معروف و نهي از منكر با حضرت آيت الله العظمي صافي

* هیچ مقامی بالاتر از این نیست كه انسان در راه امر به معروف و نهی از منكر به مقام شهادت نائل بشود.

* اگر همه مردم و مسئولان به این وظیفه شرعی عمل نمایند اتفاقات ناگواری، مانند آنچه پیش آمده رخ نمی دهد.

* كسانی كه در این امر كوتاهی می كنند، پیش خداوند متعال، گرفتارند و مسئولیت دارند.

* بانوان با پوشیدن چادر و حجاب كامل در جامعه دائماً در حال جهاد و امر به معروف و نهی از منكر هستند.


سه شنبه 19/1/93 جمعی از خانواده شهدا و جانبازان امر به معروف و نهی از منكر با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله العالی دیدار كردند.

معظم له در ابتدای این دیدار، ضمن عرض تسلیت به خانواده شهید خلیلی طلبه آمر به معروف و ناهی از منكر، از خداوند متعال برای ایشان طلب رحمت و مغفرت، و برای بازماندگان، صبر جمیل و اجر جزیل مسألت نمودند.

ایشان با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منكر در تعالیم اسلامی فرمودند: آیات شریفه قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلام توصیه بسیاری به این واجب الهی كرده اند تا آنجا كه امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: و ما اعمال البرّ كلها و الجهاد فی سبیل الله عند الأمر بالمعروف و النهی عن المنكر الا كنفثة فی بحر لجی؛ همه كارهای خیر و جهاد در راه خدا در مقابل امر به معروف و نهی از منكر مانند آب دهان است در برابر اقیانوسی عمیق.

معظم له، شهادت در راه خدا را بالاترین درجه انسان دانست و خطاب به مادر شهید ناهی از منكر فرمودند: حضرت رسول اكرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید هیچ عملی بالاتر از این نیست كه انسان در راه خداوند متعال به مقام شهادت برسد.

شما هم بدانید كه هیچ مقامی بالاتر از این نیست كه انسان در راه امر به معروف و نهی از منكر به مقام شهادت نائل بشود. خوشا به حالتان و این مقام، افتخاری است برای خانواده و فرزندان و اعقاب شما.

حضرت آیت الله العظمی صافی در بخش دیگری از بیانات خود با بیان اینكه از بین رفتن ریشه گناهان در جامعه، نیاز به امر به معروف و نهی از منكر همگانی دارد افزودند: اگر همه مردم و مسئولان به این وظیفه شرعی عمل نمایند اتفاقات ناگواری مانند آنچه پیش آمده رخ نمی دهد. كسانی كه در این امر كوتاهی می كنند، پیش خداوند متعال، گرفتارند و مسئولیت دارند.

معظم له خطاب به بانوان حاضر در جلسه بیان كردند: شما هم با پوشیدن چادر و حجاب كامل در جامعه دائماً در حال جهاد و امر به معروف و نهی از منكر هستید.

مرجع عالیقدر ضمن اشاره به مقام شهدا و جانبازان راه امر به معروف و نهی از منكر فرمودند: شما باید به این كار بزرگی كه انجام داده اید افتخار كنید كه انشاء الله مورد قبول حضرت ولی عصر ارواحنا فداه قرار گرفته است.

در آخر این جلسه، حاضران یك جلد قرآن كریم و هدایایی از دست مرجع عالیقدر به رسم یادبود دریافت نمودند.

سه شنبه / 19 فروردين / 1393