پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
آیت الله العظمی صافی در دیدار هیئت امنای درمانگاه قرآن و عترت:
خدمت به بندگان خداوند و محرومان، از بالاترين عبادت هاست.

هیئت امنای درمانگاه قرآن و عترت قم سه شنبه 20/12/92 با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف تولیت محترم این مركز درمانی دیدار كردند.
در ابتدای این دیدار، گزارشی از فعالیت های انجام شده و برنامه های آینده این مركز ارائه شد.
معظم له نیز با اظهار رضایت از گزارش ارائه شده فرمودند: بنده واقعاً از خدمات ارزنده ای كه انجام داده اید تشكر می كنم و تنها می توانم با زبان بی زبانی از خدمت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف مسألت كنم كه این خدمات ارزشمند را از شما قبول بفرماید.
ایشان با اشاره به روایات اهل بیت علیهم السلام در توصیه به خدمت خلق بیان كردند: خدمت به بندگان خداوند متعال طبق روایات اهل بیت علیهم السلام از بهترین صفات است؛ آنجا كه می فرماید: «خَصْلَتَانِ لَیْسَ فَوْقَهُمَا مِنَ الْبِرِّ شَیْ‏ءٌ الْإِیمَانُ بِاللَّهِ وَ النَّفْعُ‏ لِعِبَادِ اللَّه؛ دو ویژگی است كه بالاتر از آنها نیكی دیگری نیست؛ ایمان به خدا و نفع رساندن به بندگان» كه باید قدر این خدمت رسانی به بندگان را بدانید.

حضرت آیت الله العظمی صافی در قسمت دیگری از بیانات خود با اشاره به اینكه منفعت رسانی به خلق خدا، توفیقی از جانب خداوند متعال است افزودند: البته كار شما از كارهایی نیست كه برای همه كس فراهم بشود. در روایات داریم كه خداوند متعال اشخاصی را برای این مطالب و خدمات بزرگ انتخاب می كند. پس باید قدر این نعمت عظمی را بدانید و شكر آن را بجای آورید.
این مرجع عالیقدر با اشاره به وجود زیاد محرومان و مستضعفان در جامعه اسلامی فرمودند: برنامه های شما باید طوری تنظیم شود كه خدمت رسانی به محرومان و مستضعفان در صدر آن قرار گیرد به طوری كه نتیجه كار شما، رفاه و آسایش فقرا و درماندگان باشد.
در پایان این دیدار، معظم له با قدردانی مجدد از اعضای مسئول این مركز بیان كردند: انشاء الله بتوانید با خدماتی كه در این مركز ارائه می دهید در همه كشور بلكه همه دنیا به عنوان یك مركز نمونه درمانی و خدمت رسانی به محرومان و مستضعفان شناخته شوید و رضایت حضرت ولی عصر علیه السلام را جلب نمایید.

چهارشنبه / 21 اسفند / 1392