سه شنبه: 1403/02/4
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آیت الله العظمی صافی در دیدار وزیر علوم:
فضاي دانشگاه‌ها بايد فضاي علم، اخلاق و ديانت باشد.

صبح امروز پنج‌شنبه 15 اسفند 1392 آقای  دكتر فرجی دانا وزیر علوم و معاونین ایشان، با حضور در بیت حضرت آیت‌ الله العظمی صافی با معظم له دیدار و گفتگو كردند.
در ابتدای این دیدار آقای دكتر فرجی دانا گزارشی درباره‌ی روند كاری وزارت علوم و آموزش عالی ارائه نمود و سپس حضرت آیت الله العظمی صافی با تشكر از ایشان و همراهانشان،‌ درباره‌ی اهمیت این بخش بزرگ فرهنگی و علمی كشور مطالبی را ایراد نمودند.
معظم له در ابتدای بیاناتشان فرمودند: اهمیت این وزارت‌خانه بر كسی پوشیده نیست و شاید بتوان گفت نسبت به سایر وزارت‌خانه‌ها از جهاتی مهم‌تر می‌باشد.
ایشان با توجه به تعداد زیاد دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها بیان داشتند: مسئولیت شما بسیار سنگین است و مهمترین وظیفه‌،‌ پیشرفت علمی و اخلاقی دانشجویان است كه ما همه در جنبه‌ی علمی نیاز زیادی به دانشمندان داریم و هم از نظر اخلاقی و دیانت كه این دو از هم هرگز نباید جدا شوند.

مرجع تقلید شیعیان جهان با اشاره به حدیث «انی بعثت لاتمم مكارم الاخلاق» پیامبر گرامی اسلام اظهار داشتند: هر چه در جنبه‌ی علمی جلو برویم بایداز نظر اخلاقی هم پیشرفت بیشتری داشته باشیم و همانطور كه در حدیث پیامبر گرامی اسلام فرموده‌اند هدف از بعثت و رسالت اكمال و اتمام مكارم اخلاقی در جامعه‌ی دینی و انسانی می‌باشد.
معظم له ادامه دادند: امروز صاحب اصلی این مملكت امام زمان علیه السلام است و شما باید ایشان را از خودتان راضی و خشنود نگه دارید. اساتید دانشگاه‌ها و مدیران باید اساتیدی دلسوز و مسلمان و مقید به اخلاق و دیانت باشند و فضای دانشگا‌ه‌ها باید فضای علم و اخلاق باشد و هركس كوتاهی كند مقصر است.
ایشان با اشاره به اینكه نسبت به عمر جوانان مسئول هستیم و نباید وقت آنها در رشته‌های بدون ارزش تلف شود فرمودند: الان باید توجه داشته باشید كه رشته‌هایی كه از جنبه‌ی علمی و كاربردی اهمیت آن بیشتر است تقویت شود و بعضی از رشته‌ها هستند كه خیلی اهمیت ندارند و لزومی هم ندارد كه هزینه‌های زیادی برای آنها صورت پذیرد.
حضرت آیت الله العظمی صافی در پایان خطاب به مسئولین وزارت علوم فرمودند: در هر صورت سعی كنید كه از این فرصت‌ها به نفع جامعه و مملكت استفاده نمایید و باید دانشگاه‌های ما به طرفی برود كه دیگران محتاج علم و دانش ما باشند و این مملكت همیشه از نظر علمی سرآمد و مقدم باشد. من هم برای همه دعا می‌كنم و موفقیت آقایان را از خداوند متعال مسئلت دارم.

 

پنجشنبه / 15 اسفند / 1392