شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
آیت الله العظمی صافی در دیدار جامعه اسلامی مهندسین کشور:
مردم خوب كشور ما در همه صحنه‌ها براي دفاع از ارزش‌ها حضور داشته‌اند، قدر اين مردم را بدانيد و مشكلات فرهنگي و اقتصادي آنها را برطرف كنيد.

شنبه 30/1/93 دبیر كل و شورای مركزی جامعه اسلامی مهندسین كشور با مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف دیدار كردند. در ابتدای این دیدار، مهندس باهنر گزارشی از فعالیت ها و برنامه های انجام شده ارائه داد.
معظم له نیز با تبریك عید بزرگ ولادت بانوی عصمت و طهارت حضرت صدیقه طاهره علیها السلام و تشكر از حاضران در جلسه، فرمودند: امیدوارم كه توجهات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف شامل حال همه باشد تا همه بتوانیم در راه خدمت به اسلام و جامعه اسلامی و رسیدن به مقاصد صحیحی كه از اول مطرح كردیم مؤید باشیم.
ایشان با اشاره به عنوان اسلامیت جامعه مهندسین افزودند: این مسأله اسلامیتی كه الحمدلله شما برای خودتان عنوان كرده اید، خیلی مطلب مهمّ و بزرگی است و البته مسئولیت آن هم بسیار زیاد است و توقع از شما این است كه در یك مواقعی حتماً اظهار وجود كنید برای دین اسلام، برای حجاب، برای حرف های خلافی كه بعضی ها می زنند و نباید بزنند؛ بالاخره باید اشخاص برای خدا موضع خودشان را مشخص كنند.

حضرت آیت الله العظمی صافی، كار برای رضای خداوند را رمز موفقیت در همه كارها دانستند و بیان كردند: اگر مقصد اصلی ما، رضای خداوند متعال باشد، خداوند كمك و تأیید می نماید. چنانچه می بینید كه در این چندساله گرفتاری هایی كه برای انقلاب ما درست كردند همه بحمدالله با موفقیت تمام شد و انقلاب راه خود را ادامه می‌دهد و این همه مشكلات شوخی نبود و مطلب، بسیار با اهمیت و قابل توجه است.
این مرجع عالیقدر در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به نگرانی های فرهنگی و اقتصادی مردم فرمودند: مردم دیندار و بزرگوار ما، مردمان خوبی هستند و كم ملتی پیدا می شود كه مانند مردم ما این طور در برنامه ها حضور پر رنگ و با شكوه داشته باشند؛ لذا باید قدر این مردم را دانست و دغدغه ها و نگرانی های آنها در جنبه فرهنگی و اقتصادی مخصوصاً وضع معیشتی را بهبود بخشید و مشكلات را برطرف كرد، البته ما هیچ وقت مأیوس نیستیم و انشاء الله می توانیم مانند گذشته به فضل خداوند متعال موفق شویم.
معظم له در ادامه این دیدار با اشاره به فریضه امر به معروف و نهی از منكر، عمل به این واجب الهی را مایه رستگاری جامعه دانستند و بیان كردند: آن چیزی كه سبب رضایت خداوند متعال می شود این است كه انسان بتواند دین را تأیید كند و در راه خداوند، امر به معروف و نهی از منكر نماید. مسأله امر به معروف و نهی از منكر بسیار مهم است. شما كه جامعه اسلامی مهندسین هستید وظیفه تان در این امر سنگین تر است و همان طور كه قرآن كریم فرموده است: «وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ یدْعُونَ إِلَى الْخَیرِ وَیأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَینْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» یعنی باید گروهی از مؤمنان دائماً مشغول امر به معروف و نهی از منكر باشند كه رستگاری جامعه به عمل به این وظیفه شرعی است و الّا جامعه ای كه در آن امر به معروف و نهی از منكر نباشد، روی رستگاری را نخواهد دید.
حضرت آیت الله العظمی صافی در پایان این دیدار با قدردانی مجدد از جامعه اسلامی مهندسین كشور، برای توفیق بیشتر آنان دعا فرمودند.

يكشنبه / 31 فروردين / 1393