جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار سردار احمدي مقدم، رييس پليس كشور:
بايد ريشه مفاسد اجتماعي را خشكاند.

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، صبح روز چهار‌شنبه 23/8/86، در دیدار سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی و هیأت همراه، موفقیت نیروی انتظامی در مقابله با مفاسد اجتماعی را قابل تقدیر دانستند و تأكید كردند: نیروی انتظامی باید در مقابله با مفاسد تلاش بیشتری كند تا اسباب آسایش و آرامش مردم برای همیشه فراهم شود.

ایشان برنامه‌های تقویت ابعاد معنوی و عقیدتی پرسنل و فرماندهان نیروی انتظامی را كه تحت عنوان طرح بصیرت برگزار می‌شود، ستودند و فرمودند: این طرح بسیار خوبی است كه ثمرات و نتایج بسیار خوبی دارد و این گونه برنامه‌ها برای همه نیاز هست و همه ما نیاز به چنین برنامه‌هایی داریم.

 معظم له در ادامه افزودند: در مبارزه با مفاسد اجتماعی دقت زیادی داشته باشید تا مبادا حق كسی در جامعه تضییع شود و به خصوص در این مورد توجه بیشتری به حق ضعیفان داشته باشید.

ایشان خواستار همكاری همه ارگان‌ها برای مقابله با مفاسد اجتماعی در جامعه شدند و افزودند: همه مردم وظیفه دارند كه برای ایجاد امنیت در جامعه با نیروی انتظامی همكاری كنند؛ زیرا این خود نوعی امر به معروف و نهی از منكر است و تحقق آن به همكاری همگان بستگی دارد.

این مرجع تقلید با بیان این ‌كه كسانی كه در زمینه مبارزه با مفاسد فعالیت می‌كنند، باید آن را از نظر اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و غیره ریشه یابی كنند و ریشه آن را بخشكانند، تصریح كردند: این كاری است كه باید از مدرسه و خانه شروع شود و برخی وظایف درباره رعایت وضع ظاهری جامعه به عهده نیروی انتظامی است كه با چشمان باز می‌تواند به خوبی آن‌ها را ببیند.

حضرت آیت الله العظمی صافی توجه به معنویات، اخلاق و احساس مسؤولیت را مهم خواندند و افزودند: اگر پلیس باطنی در انسان‌ها بیدار نباشد، هیچ نظم و انضباطی برقرار نخواهد شد.

معظم له با اشاره به اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی از سوی نیروی انتظامی و كاهش جرائم در این مدت‌ فرمودند: روحانیت در كاهش بعضی از ناهنجاری‌های اجتماعی سهم بسزایی دارد، ولی ارائه نتیجه فعالیت آنان با آمار ممكن نیست.

ایشان فعالیت حوزه‌های علمیه را در این زمینه مهم دانستند و اظهار داشتند: علما و روحانیون نیز می‌توانند با سخنرانی و انذار مردم در منبر‌ها در موفقیت طرح امنیت اجتماعی بسیار تأثیر گذار باشند.

در ابتدای این دیدار سردار احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های صورت گرفته توسط این نهاد را خدمت معظم له ارائه نمود.

چهارشنبه / 23 آبان / 1386