پنجشنبه: 1403/01/30
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آیت الله العظمی صافی در دیدار وزیر نیرو:
بحران آب را با صرفه جويي و دوري از اسراف بايد حل كرد.

صبح امروز پنج‌شنبه پنجم تیرماه 1393 مهندس چیت چیان، وزیر نیرو،همراه با جمعی از معاونین و مسئولین این وزارتخانه با حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی دیدار و گفتگو كردند.
در این دیدار ابتدا وزیر نیرو گزارشی از كمبود آب و بحران منابع زیر زمینی و همچنین آخرین وضعیت برق و باران‌های موجود در كشور را خدمت معظم له ارائه داد.
حضرت آیت الله العظمی صافی نیز با تقدیر و تشكر از وزیر محترم نیرو و همكاران ایشان فرمودند: خداوند متعال نعمت‌های بسیار زیادی را بر بندگانش عنایت فرموده كه باید از تمام این نعمت‌ها بهترین استفاده‌ها را نمود. از مهمترین این نعمت‌ها آب است كه مایه‌ی حیات انسان‌ها و جهان می‌باشد.
معظم له با استشهاد به آیات قرآن كریم افزودند: قرآن كریم می‌فرماید : « و جعلنا من الماء كل شیء‌ حی» حیات و زندگی از آب است و آب و سایر منابع خدادادی همه محدود و معین است.و انسان باید از آنها استفاده ‌ی صحیح و بهینه نماید. یكی از عواملی كه موجب می‌شود این نعمت‌ها كم گردد، یا از دست انسان خارج شود،‌ كفران نعمت است. اگر شكر نعمت‌ها را بجا بیاوریم و از آنها استفاده‌ی صحیح بكنیم، نعمت افزون می‌گردد و اما اگر آنها را در راه‌های غیر علمی مصرف كنیم این نعمتها كم كم از دست می‌رود.

مرجع تقلید شیعیان جهان ادامه دادند: شكر نعمت آب این است كه از آن استفاده‌ی صد در صد صحیح و علمی كنیم متاسفانه در سال‌های گذشته بعضی از برنامه‌های غلط باعث شده است كه این نعمت خدادادی كم شود و ما الان در مملكتمان مبتلا به كمبود آب هستیم.
ایشان در توضیح علل پیدایش این وضعیت اظهار داشتند: شاید یكی از این عوامل، حفر چاه‌های زیاد و غیر قانونی و غیر علمی بوده است. منابع زیر زمینی را باید به مقداری از آن استفاده نمود كه موجب نابودی آنها نشود؛ البته در هر صورت باید ما ارتباط خودمان را با خالق متعال زیاد كنیم و حالت دعا و انابه و استغفار داشته باشیم و از خداوند مهربان بخواهیم كه این نعمت ها را بر ما افزون نماید و وظیفه‌ی همه‌ی مردم در این دوره‌ی بحران كم آبی این است كه در مصرف آب و برق صرفه جویی نماییم
حضرت آیت الله العظمی صافی با بیان « بحران آب را با صرفه جویی و دوری از اسراف باید حل كرد» ادامه دادند: باید در این وضعیت خطرناك از اسراف  دوری كنیم. البته وزارت نیرو هم باید توجه داشته باشد كه به فقرا و محرومین و ضعیفان اجحاف و ظلم نشود و آنها را مورد ترحم قرار دهد، كه اگر به آنها رحم شود خداوند هم به ما رحم می‌كند؛« ارحم تُرحم » الان كسانی هستند كه پول آب و برق را نمی‌توانند بدهند؛ حتماً شما باید نسبت به آنها توجه بیشتری داشته باشید. آنها بندگان خدا هستند؛ اگر توجه بیشتر به آنها شود، مسلم آثار وضعی خوبی دارد.
ایشان در پایان برای جبران كمبود آب دعا كردند و توفیق بیشتر مسئولین را در خدمت به مردم از خداوند متعال مسئلت نمودند.
 

پنجشنبه / 5 تير / 1393