جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار سيد عبدالعزيز حكيم:
دشمنان بدانند حرمين عسكريين در قلب هر مسلمان عاشق است.

رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق صبح امروز 25/8/86 با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی با معظم له دیدار و گفتگو كرد.

حضرت آیت الله العظمی صافی در این دیدار اوضاع عراق پس از اشغال و نیز چند دستگی مردم مسلمان این كشور را از دغدغه‌های جهان اسلام توصیف كردند وخطاب به ایشان فرمودند:‌با درایت و تدبیر شما و رهبری مراجع تقلید نجف و تقویت اتحاد مردم عراق از این كشور رفع نگرانی شود.

معظم له با اشاره به تخریب حرم امامان عسكریین، بازسازی این مكان مقدس را وظیفه مهم شیعیان بویژه دولت‌های اسلامی عراق و ایران دانستند و اظهار داشتند: اگر چه دشمنان در ظاهر قبور ائمه اطهار را تخریب كردند اما سامراء در قلب همه مسلمانان عاشق قرار دارد و امت اسلامی بهتر و زیباتر از گذشته این حرم شریف را بازسازی و زمینه تشرف زائران و شیفتگان ائمه اطهار را فراهم خواهند كرد.

در ابتدای این دیدار رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق از بهتر شدن اوضاع عراق و تأمین برخی كمبودها و خدمات خبر داد و گفت: اخیراً دو تشكیلات نظامی با برنامه‌ریزی جدید و منسجم برای تأمین امنیت مردم عراق و نیز حمایت از زائران در اماكن مقدسه بوجود آمده است.

حجةالاسلام عبدالعزیز حكیم به اقدامات مقدماتی برای بازسازی حرم امامان عسكریین اشاره و خاطرنشان كرد:‌كمیته عالی بازسازی قبور ائمه سامرا به ریاست نخست وزیر عراق تشكیل شده و تا 8 ماه آینده به پایان مطالعات رسیده و بازسازی حرمین آغاز خواهد شد.

جمعه / 25 آبان / 1386