پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار فرماندهان پليس راهنمايي و رانندگي:
شناخت امام و حجت خدا، رهايي از مرگ جاهلي است.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح امروز سه‌شنبه 29/8/86 ، گروهی از فرماندهان پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی را به حضور پذیرفتند.

در این دیدار معظم له با اشاره به حضور افسران و فرماندهان نیروهای مسلح در طرح بصیرت فرمودند:‌از این فرصت كه برای شما پیش آمده است، در مسیر خودسازی و تقرب به خدا استفاده كنید و در راه انجام وظایف شرعی تلاش نمایید.

ایشان وجود نیروی انتظامی را برای جامعه لازم و ضروری دانسته و بیان داشتند: این نظم و انتظامات كه در اسلام به آن سفارش شده است و لازمه‌ی جامعه است، به واسطه شما فراهم می‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به ایام فرخنده‌ی میلاد امام رضا، علیه السلام،‌ تصریح كردند: كشور ما متبرك به وجود حرم ثامن الحجج امام رضا، علیه السلام،‌ است كه در طول تاریخ گرفتاری‌ها و مشكلات بسیاری به واسطه وجود این حرم شریف و آن حضرت، برطرف شده است.

حضرت آیت الله العظمی صافی با تشریح ورود حضرت ثامن الحجج، علیه السلام، به نیشابور و استقبال كم‌نظیر مردم آن دیار از حضرت،‌ به بیان حدیث سلسلة الذهب پرداختند و فرمودند: امام رضا،‌ علیه السلام، در فرازی از این حدیث فرموده‌اند: « كلمه لا اله الا الله حصنی است كه هر كس داخل آن شود از عذاب ایمن است.»

معظم له در ادامه افزودند:‌ امام یكی از شروط  ورود به این حصن را معرفت و ولایت خویش كه ولی و امام آن عصر بودند، ‌دانسته‌اند.

ایشان در پایان با اشاره به حدیث معروف « هر كس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد، در مرگ جاهلیت مرده‌ است» فرمودند: امیدوارم كه همه ما در جهت شناخت امام زمان و رضایت ایشان گام برداریم.

سه شنبه / 29 آبان / 1386