جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
آیت الله العظمی صافی در دیدار رئیس سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش:
لزوم آموزش روش بهتر زندگي كردن در سايه سار اخلاق و معنويت و مباني ديني و توحيد./ نقش كتاب هاي درسي از نقش معلّمان كمتر نيست./من هم دوست دارم كه يكي از خادمين فرهنگيان با اخلاص و متديّن ب

حجة الاسلام والمسلمین آقای محمدیان ریاست محترم سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف دیدار كرد.
در ابتدای این دیدار، ایشان گزارش مبسوطی از برنامه وزارت آموزش و پرورش درباره تدوین كتاب های درسی ارائه داد.
معظم له نیز با تقدیر و تشكّر فراوان از ایشان و كسانی كه در این امر مهمّ همكاری علمی دارند فرمودند: وظیفه ای كه به عهده شما گذاشته شده از اهمّ وظایف آموزشی و پرورشی می باشد و لازم است كه مانند شما افرادی باشند كه آگاهی علمی داشته باشند و اهتمام آنها به تدوین و تألیف كتاب های درسی پر بار و عمیق و مفید برای جامعه باشد.
هر چه شما در این راه كوشش بیشتری كنید، به بنای علمی كشور و رشد و شكوفایی دانش كمك نموده و موجب سربلندی كشور اسلامی ما می شود.
مرجع عالیقدر در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به اهمیت دوران نوجوانی و آمادگی فوق العاده آنان برای علم آموزی فرمودند: در این دوره كه «العلم فی الصّغر كالنّقش فی الحجر» می باشد هر چه به دانش آموز آموخته شود، آن را فرا می گیرد. باید كاملاً مراقب و مواظب باشید كه روش بهتر زندگی كردن را كه فقط در سایه سار اخلاق و معنویت و مبانی دین و توحید محقّق می شود، به آنها آموخته شود.

ایشان با اشاره به اهمیت نقش كتاب های درسی و معلّمان در تربیت جامعه اسلامی افزودند: نقش كتاب های درسی از نقش معلّمان كمتر نیست بلكه می توان گفت از جهاتی بالاتر است. نسبت به معلّمان عزیز، رفتار، اخلاق و حتی طریقه صحبت كردن آنها بر دانش آموزان اثر می گذارد. همه ما به ادب و اخلاق محتاجیم و این را باید معلّم به دانش آموز بیاموزد. با اینكه نقش تربیت اولیا و والدین هم بسیار زیاد است ولی رسالت آموزگار كه یك رسالت بزرگ الهی و دینی است از اهمیت بیشتری برخوردار است.
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در بخش پایانی سخنان خود بیان داشتند: من به همه آموزگاران و دبیران و فرهنگیان احترام گذاشته و به آنها ارادت دارم. كار شما مقدّس است و خودتان در درجه اول باید شاكر این نعمت بزرگ باشید و من هم دوست دارم كه یكی از خادمین فرهنگیان با اخلاص و متدیّن باشم.
به رشد و ترقّی كارهایتان همیشه همّت بیشتری مبذول دارید تا جوانان مملكت ما با فراگیری علم و اخلاق موجب افتخار برای این مملكت باشند. حقیر برای همه فرهنگیان دعا می كنم. سلام حقیر را به همه آنها برسانید. توفیقات بیشتر شما را برای جلب رضایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از خداوند متعال مسألت دارم.

 

جمعه / 14 آذر / 1393