جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
توصيه هاي آيت الله العظمي صافي گلپايگاني به شهردار جديد قم

صبح امروز 20 خردادماه 1394، شهردار جدید قم جناب آقای سقاییان‌نژاد با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با ایشان دیدار كرد.
در ابتدای این دیدار كه با حضور امام جمعه محترم اصفهان حجت الاسلام و المسلمین آقای طباطبایی‌نژاد و رییس و اعضای شورای شهر قم برگزار شد، معظم له از حاضرین در جلسه تقدیر و تشكر كردند.
ایشان در ادامه، خطاب به شهردار جدید قم، فرمودند: خدمت به شهر مذهبی قم، بسیار مغتنم است و باید آن را برای خود توفیق بزرگی بدانید كه خداوند متعال نصیب شما فرموده است.
قم با سوابق بسیار طولانی كه در تاریخ دارد، همواره جایگاه بسیار مهمّی دراسلام داشته و مورد توجّه بزرگان مذهب و علم بوده است.
وجود محدّثین عالی‌مقام، مانند زكریا بن آدم كه از اصحاب خاص ائمه علیهم السلام و هم‌كجاوه حضرت امام رضا علیه السلام از مدینه تا مكه بوده، و سایر علما و فقهای بزرگ، دلیل بر عظمت این شهر تاریخی و مذهبی است.
و مهم‌تر از همه، بارگاه مقدّس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در قم بر شرف و عزّت این شهر افزوده است، و همچنین حوزه مقدّسه علمیه قم هم یكی دیگر از افتخارات بزرگ این شهر مقدّس می‌باشد؛ كه آن را بر سایر شهرها از نظر دینی و علمی برتری داده است، لذا خدمت در این شهر مقدّس با سایر شهرها بسیار تفاوت دارد.

كسانی كه این افتخار نصیب آنها می‌شود كه درقم خدمت نمایند، باید آن را یك فرصت ارزنده و مقدّس دانسته و خدا را بر این نعمت بزرگ شاكر باشند.
معظم له، در قسمت دیگری از توصیه‌های خود افزودند: امروز این فرصت نصیب شما شده است كه با تجربه‌های زیادی كه دارید بتوانید به این شهر و مردم شریف آن به خصوص محرومین خدمت نموده و سعی و تلاشتان این باشد كه رضایت خاطر شریف امام زمان علیه السلام و الصلوة را برای خود كسب نمایید و اگر نواقصی وجود دارد، آن را برطرف نموده كه قم باید از همه جهات، الگو برای سایر شهرها باشد.
آیت الله العظمی صافی در پایان این دیدار بیان داشتند: اینجانب هم برای موفقیت شما و همكارانتان دعا می‌كنم و از خداوند متعال می‌خواهم كه با اخلاص و نیّت پاك بتوانید به توفیقات بزرگی در این شهر نایل شده و بر بركات و آثار خوب این شهر بیفزایید.

چهارشنبه / 20 خرداد / 1394