جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
بيانات آيت الله العظمي صافي در ديدار رئيس سازمان اوقاف شيعه عراق

ریاست محترم سازمان اوقاف شیعه عراق با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف با ایشان دیدار كرد.
در ابتدای این دیدار، حجة الاسلام والمسلمین آقای سید علاء الموسوی، گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این نهاد مهمّ ارائه داد.
معظم له نیز با تقدیر و تشكّر از ایشان و هیئت همراه، فرمودند: حقیر از دیدار شما و فعالیت هایی كه در خدمت به عتبات عالیات عراق انجام می دهید، مسرور شدم. انشاء الله این خدمات، مرضیّ حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه باشد.
مرجع عالیقدر با اشاره به اهمیت مسئولیت اوقاف شیعی در عراق فرمودند: مسئولیتی كه شما دارید، بسیار با ارزش و افتخار است و هیچ مقامی بالاتر از آن نیست. افتخار كنید كه در خدمت به مكتب اهل البیت علیهم السلام هستید و قدر آن را بدانید.
آیت الله العظمی صافی در قسمت دیگری از بیانات خود با اشاره به مشكلات عراق افزودند: با وجود گروه جنایتكار داعش، عراق با مشكلات زیادی روبرو شده است. ما مأیوس نیستیم؛ دعا می كنیم و امیدواریم انشاء الله به یاری خداوند متعال و عنایات اهل البیت علیهم السلام، این مشكلات به زودی برطرف شود.

ایشان، تدبیر و دقّت در برنامه ریزی ها را ضروری دانستند و فرمودند: باید در تمامی برنامه هایی كه در عراق انجام می شود، تدبیرات لازم و سیاست های دقیق كه موجب حساسیت نشود را مراعات كرد تا انشاء الله همه در كنار هم و با همكاری یكدیگر، موجبات پیشرفت كشور عراق را فراهم نمایید.
معظّم له در ادامه، با اشاره به اهمیت حفظ آثار تاریخی موجود در عتبات عالیات فرمودند: آثار بسیار مهمّی در عتبات عالیات وجود دارد كه هر كدام نشانگر یك تاریخ مهمّ است، مثلاً كتیبه ای كه در سرداب مقدّس در سامرا وجود دارد، مربوط به خلیفه عباسی الناصر لدین الله است كه نسبت به امر مهدویت معتقد بود.
باید امثال این آثار تاریخی ارزشمند كه در عتبات عالیات - صانها الله عن الحوادث- وجود دارد، حفظ و معرّفی شود.
آیت الله العظمی صافی در پایان این دیدار ضمن توصیه به سرعت بخشی در بازسازی حرم مطهر امامین عسكریین علیهما السلام، برای حاضرین در جلسه، توفیقات بیشتر در خدمت به مشاهد مشرفه عراق را مسألت نمودند.
لازم بذكر است كه بعد از این دیدار، رئیس سازمان اوقاف شیعه عراق با هیئت همراه، از بناء جدید مسجد امام حسن عسكری علیه السلام قم كه تحت اشراف معظم له ساخته و افتتاح شد، بازدید كردند.

جمعه / 1 خرداد / 1394