پنجشنبه: 1403/02/6
نسخه مناسب چاپSend by email
آيت الله العظمي صافي در ديدار اعضاي ستاد برگزاري كنگره بين المللي «چشمه آفتاب»:
اجداد بزرگوار امام خميني (ره)، انسان هايي عالم، مجاهد و مورد اعتماد مردم بودند و نقش بزرگي در هدايت آنها داشتند./ مردم شريف خمين از ابتدا اهل دين و مجاهدت بودند و هميشه در برا

در آستانه برگزاری كنگره بین‌المللی «چشمه آفتاب» بزرگداشت شهید سید مصطفی خمینی ره پدر امام خمینی ره، اعضای ستاد برگزاری این همایش با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی دیدار كردند.

در ابتدای این دیدار، حجة الاسلام آقای حسینی امام جمعه شهرستان خمین، گزارشی از روند اجرایی این ستاد ارائه و برنامه های دو روز كنگره بین المللی تشریح كرد.

معظم له نیز ضمن تقدیر و تشكر از برگزار كنندگان این كنگره، فرمودند: معرّفی سوابق بیت حضرت امام و مخصوصاً پدر بزرگوار ایشان از اقدامات لازمی بود كه باید انجام می گرفت. بنده از شما تشكر می كنم و امیدوارم بتوانید به نحو  احسن این كار را انجام دهید.

ایشان، با اشاره به اهمّیت معرّفی بزرگان و شناساندن آنها به مردم، بیان كردند: بزرگداشت علما و بزرگان باعث می شود كه مردم سوابق خوب خود را بدانند و از سیره بزرگان، برای زندگی خود الگوبرداری كنند.

آیت‌الله العظمی صافی با اشاره به سوابق آشنایی و رفاقت دیرینه والد خود با بیت حضرت امام ره تصریح كردند: اجداد بزرگوار امام خمینی(ره)، انسان‌هایی عالم، مجاهد و مورد اعتماد مردم بودند و نقش بزرگی در هدایت مردم داشتند. باید آنها را به مردم معرّفی كرد و مردم هم باید قدردان چنین بزرگانی باشند.

مرجع عالیقدر با اشاره به سابقه خوب مردم خمین در دینداری افزودند: مردم شریف خمین از ابتدا اهل دین و مجاهدت بودند و همیشه در برابر منكرات ایستادگی می كردند. اكنون هم این مردم عزیز، ملتزم به دین و عامل به وظیفه امر به معروف و نهی از منكرند.

معظم له ضمن اشاره به تدوین 11 جلد كتاب اسناد و نوشته های تاریخی درباره والد معظم امام خمینی ره فرمودند: زحمتی كه در تدوین این كتب كشیده اید بسیار قابل تقدیر است و انشاء الله این نوشته ها باعث آشنایی هر چه بیشتر مردم با علما و بزرگان شود و از این طریق بتوانند راه و روش زندگی آنان را برای خود سر مشق قرار دهند.

در پایان این دیدار، آیت الله العظمی صافی فرمودند: سلام اینجانب را به مردم متدین و شریف خمین برسانید و از همه آنها ملتمس دعا هستم.

سه شنبه / 6 خرداد / 1393