چهارشنبه: 1403/02/5
نسخه مناسب چاپSend by email
بيانات آيت ‌الله ‌العظمي صافي در ديدار رئيس سازمان حج و زيارت كشور

رئیس سازمان حج و زیارت كشور عصر چهارشنبه 8/9/1391، با مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف دیدار كرد.

پس از ارائه گزارش توسط حجت‌الاسلام آقای موسوی ریاست محترم سازمان حج و زیارت، معظم له با اشاره به جایگاه والای حج در دستورات اسلامی بیان كردند: برنامه حج امسال كه الحمدلله بسیار باشكوه و موفقیت‌آمیز برگزار شد مایه خشنودی همگان گردید. هر قدر حضور ما در این مراسم، با عظمت و شكوه بیشتری همراه باشد، مایه افزایش عزّت و سربلندی خواهد بود.

حضرت آیت الله العظمی صافی با بیان این‌كه كنگره جهانی حج، مایه اعتبار جهان اسلام است اظهار داشتند: همه مسئولان و نیز مردم باید تلاش كنند تا این شعار عظیم اسلامی به بهترین شكل ممكن برگزار گردد.

معظم له حضور گسترده حجّاج ایرانی در سرزمین وحی را بسیار مهمّ خواندند و فرمودند: حضور پرشور حجاج كشورمان در مراسم حج بسیار مهم و با ارزش است و باید برای حفظ این حضور تلاش كرد.

ایشان در ادامه با تأكید بر حضور منظّم و منسجم كاروان كشورمان در بزرگترین كنگره جهانی اسلام افزودند: مشكلاتی كه كشور میزبان در این راه برای ما به وجود می‌‌آورد، با مذاكره و تدبیر قابل حل است.

مرجع عالیقدر شیعه در ادامه این دیدار با اشاره به برگزاری شكوهمند هر ساله دعای كمیل در مراسم حج تصریح كردند: به لطف خداوند چنین برنامه‌هایی نقش مؤثری در تبلیغ شیعه دارد و دارای آثار و بركات فراوانی می‌باشد. اگر دیگر حاجیان و مسئولان عربستانی را به وسیله این برنامه‌ها با فرهنگ و هویّت شیعه آشنا نماییم مشكلات و اختلافات فیما بین كاهش خواهد یافت.

حضرت آیت الله العظمی صافی در پایان با تأكید مجدد بر حضور شیعیان مخصوصاً حجاج ایرانی در كنگره عظیم حج فرمودند: نباید به گونه‌ای عمل كرد كه در آینده، امكان حضور حجاج ایرانی در این مراسم نباشد و این مراقبت بر عهده مسئولان حج و زیارت است تا شرایط مطلوبی را فراهم كنند كه موجب افزایش عزّت شیعیان گردد.

جمعه / 10 آذر / 1391