جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
يك ديدار، يك روايت
گزارشي از ديدار جمعي از فرماندهان نيروي انتظامي با حضرت آيت الله العظمي صافي

جمعی از افسران ارشد و فرماندهان نیروی انتظامی سراسر كشور، شركت كننده در طرح بصیرت، صبح روز یكشنبه 25/9/86 با حضرت آیت الله العظمی صافی دیدار كردند.

معظم له در این دیدار همه را به انجام كارهای خیر و ترك معصیت و گناه، و احترام به یكدیگر سفارش كردند و بیان داشتند: ‌در روایتی آمده است كه خداوند سه چیز را در سه چیز پنهان كرده است:. اول، رضای خودش را در كارهای نیك، یعنی هیچ كار نیكی را كم نگیرید، شاید همین كار كوچك موجب رضای خدا شود. دوم، خشم و غضب خودش را در معصیت؛ یعنی انسان هیچ معصیتی را كم نشمارد. شاید همین گناه موجبات خشم و غضب خداوند را فراهم كند. سوم، خداوند دوستان خودش را بین بندگانش پنهان كرده است؛ یعنی هیچ بنده‌ای را كم نگیریم و خدایی ناكرده به كسی بی‌احترامی و كم توجهی نشود، شاید همین بنده، بنده محبوب خداوند باشد.

این مرجع تقلید، با ابراز خرسندی از برگزاری دوره‌های طرح بصیرت،‌این گونه برنامه‌ها را نیاز همه افراد جامعه دانستند و فرمودند:‌ همه ما باید در مقام افزایش بینش و بصیرت خویش باشیم و این متعلق به یك گروه یا صنف خاص نیست.

ایشان در ادامه با اشاره به لزوم بیداری و آگاهی مؤمنان افزودند:‌ در جامعه مسلمانان، همه باید دانا و آگاه باشند و با معرفت و آگاهی عمل كنند و كسانی كه بی‌معرفت و ناآگاه هستند، از جامعه به كنار خواهند رفت و مطرود خواهند شد.

حضرت آیت الله العظمی صافی با تلاوت آیه « قُلْ هَذِهِ سَبِیلِی أَدْعُو إِلَى اللّهِ عَلَى بَصِیرَةٍ أَنَاْ وَمَنِ اتَّبَعَنِی وَسُبْحَانَ اللّهِ وَمَا أَنَاْ مِنَ الْمُشْرِكِینَ» فرمودند: دراین آیه خداوند به پیامبر می‌فرماید ای پیامبر! بگو من و هر كه از من تبعیت می‌كند را به سوی خداوند همراه با بصیرت و معرفت دعوت می‌كنم.

ایشان  سپس به توصیف این « راه» پرداختند و افزودند: این راه همان راه دین،‌ راه اسلام، راه احكام متعالی و راه اخلاق است و راه كسانی كه از پیامبر تبعیت می‌كنند.

معظم له ارزش اشخاص را وابسته به معرفت و بینش آنها دانسته و فرمودند:‌هر كس بصیرتش بیشتر باشد ارزشش در نزد خداوند از نظر انسانیت و معنویت از دیگران بیشتر است و البته ارزش اشخاص را فقط خدا می‌داند.

این مرجع تقلید، نیرو‌های مسلح را از اركان تمدن بشر خواندند،‌ و بیان داشتند:‌ چنانچه در جامعه‌ای چنین نهادهایی و یا اشخاصی كه مواظبت از نفوس و نوامیس مردم و آبروی جامعه را به عهده دارند‌ نباشند، جامعه تحقق عملی پیدا نمی‌كند و جامعه،‌ جامعه نمی‌شود.

معظم له با اشاره به وظایف و خدمات نیروی انتظامی فرمودند: وظایفی كه الحمدلله شما برعهده دارید، همه خدمت به بندگان خداست و هیچ عبادتی بالاتر از این نیست كه كسی به بندگان خدا خدمت كند.

این مرجع تقلید در ادامه با تشكر از نیروی انتظامی كه تمام تلاش خود را در جهت برقراری آرامش و امنیت در جامعه به كار می‌بندد، تصریح كردند: هر چه این نهاد در جامعه بروز و ظهور بیشتری داشته باشد، مردم احساس آرامش و امنیت بیشتری خواهند كرد.

يكشنبه / 25 آذر / 1386