شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
در دیدار رئیس دفتر ریاست جمهوری مطرح شد:
توصیه‌های مهمّ آیت الله العظمی صافی جهت رفع مشکلات اقتصادی کشور

در دیدار رئیس دفتر ریاست جمهوری مطرح شد:

توصیه‌های مهمّ آیت الله العظمی صافی جهت رفع مشکلات اقتصادی کشور

 

امروز جمعه 11 دی‌ماه 1394، رئیس محترم دفتر ریاست جمهوری آقای دکتر محمد نهاوندیان با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف با معظم له دیدار کرد.

در ابتدای دیدار، آقای نهاوندیان با ابلاغ سلام گرم ریاست جمهوری به معظّم له، توصیه‌های ایشان را برای مسئولان دولت غنیمت شمرده و از ایشان خواستند جهت توفیقات بیشتر مسئولان و خدمتگزاران مردم دعا کنند.

سپس آیت الله العظمی صافی، با تشکّر از رئیس‌جمهور محترم، و خدمات دولت در رفع مشکلات مردم، متقابلاً به ایشان سلام رسانده و تذکّرات مهمّی ارائه دادند.

معظّم له رفع مشکلات اقتصادی را از اولویت‌های برنامه‌های دولت دانسته و فرمودند: آنچه الان بر مردم فشار می‌آورد و باعث رنجش خاطر و عسر و حرج مردم شریف و عزیز ما شده است، مسائل اقتصادی است.

باید با تدبیر و مدیریت صحیح، مشکلات اقتصادی را رفع و حلّ نمایید مخصوصاً باید در برنامه‌ریزی‌ها، ضعفا و اقشار محروم را در اولویت قرار دهید و طوری عمل کنید که مردم اثر خدمات و تلاش‌های شما در اقتصاد را احساس کنند.

ایشان در ادامه توصیه‌های خود به خدمتگزاران مردم در دولت، فرمودند: اولاً باید در همه کارها اخلاص داشته باشید و جز برای رضای خداوند متعال، گام برندارید. ثانیاً باید این امیدی که در مردم به وجود آمده است، با رفع و حلّ مشکلات، حفظ نمایید که سرمایه‌ بزرگی است. ثالثاً در برنامه‌ریزی‌های خود در دولت، باید همه جوانب بخصوص اوضاع کشور و منطقه را در نظر بگیرید که بدون توجه به آن، برنامه‌ریزی دقیق و مدبّرانه ممکن نیست.

مرجع عالیقدر در بخش دیگری از بیانات خود با ابراز تأسّف از برخی لجبازی‌ها و توجّه به منافع شخصی بیان داشتند: در همه نهادها باید اخلاق اسلامی کاملاً رعایت شود و همگان باید از فحّاشی و لجبازی اجتناب نمایند. باید همه، منیّت‌ها و منافع شخصی و باندی را کنار بگذارند و خدمت به مردم را تنها فکر و دغدغه خود قرار دهند.

آیت الله العظمی صافی، در قسمت دیگری از بیانات خود، با اشاره به فرصت خدمت‌گزاری که برای مسئولان فراهم شده است، فرمودند: از فرصتی که برای شما پیش آمده، جهت پیشبرد مقاصد بلند اسلامی نهایت استفاده را کنید، و در تمام حالات، به خداوند متعال توجّه کرده و از امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف استمداد نمایید تا توفیقات شما در خدمت به اسلام و نظام اسلامی افزوده شود. حقیر هم دعا می‌کنم تا بتوانید با مدیریت صحیح و توجّه به احکام و اخلاق اسلامی در همه شئون، جهت رفع مشکلات مردم عزیزمان گام بردارید ان‌شاء الله.

در پایان این دیدار، معظّم له تذکّرات و توصیه‌هایی را به طور خصوصی بیان کردند.

 

 

جمعه / 11 دى / 1394