جمعه: 1403/02/7
نسخه مناسب چاپSend by email
پیام مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت اللّه العظمی صافی گلپایگانی مدظله‌الوارف به هفتمین اجلاسیه شهدای روحانی استان اصفهان

 

 

پیام مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت اللّه العظمی صافی گلپایگانی مدظله‌الوارف
به هفتمین اجلاسیه شهدای روحانی استان اصفهان

 

 

بسم الله الرحمن الرّحیم
قالَ الله تعالی: وَ لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللهِ أَمْوَاتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ.

اللّهم صلّ علی حبیبک و صفیّک و خاتم رسلک سیّدنا أبی‌القاسم المصطفی محمّد و صلّ علی أهل بیته المظلومین سیّما بقیّة‌الله فی الأرضین، و علی جمیع الشّهداء و الصّدیقین.
سلام بر شهیدان گلگون‌کفن روحانی استان اصفهان، مرکز احیاء ارزش‌های دینی، جایگاه مردم غیور و شرافتمند؛ استانی که بسیاری از بهترین جوانان عزیز خود را در راه دفاع از اسلام عزیز در برابر تجاوز دشمنان به دین مبین، اهداء نمود.

و با عرض ادب و احترام خدمت حاضران در این محفل نورانی و مقدّس، خانواده‌های معظّم شهدای روحانی استان شهیدپرور اصفهان و نیز مسئولان برگزارکننده این اجلاسیه عظیم.  
شهادت فی سبیل الله از اعظم قربات و اجلّ مقامات و درجات است. در تاریخ بشریت، شهداء راه فضیلت و مقاصد انسانیت را جایگاهی بس رفیع و مقامی بس منیع است، حیات کرامت و شرافت انسان، مرهون فداکاری و جان نثاری اینان بوده و هست.

درخت تنومند آدمیت از خون این عزیزان، آبیاری و خرم و سرسبز باقی و پایدار و میوه‌های آن طی قرون و اعصار در دسترس همگان است.

شهید و شهداء، سعادتمندان و پاکبازانی هستند که در میدان جهاد فی سبیل‎الله از مرگ، واهمه و اندیشه‎ای ندارند، و نصرت حقّ و یاری دین خدا و جهاد با دشمنان خدا را فوز عظیم می‎دانند، و از میان بارش باران اسلحه دشمن، خود را مظفّر و پیروز و نایل به إحدی‎الحسنیین می‎شمارند. اعلای کلمه اسلام و بقای دین و عزّت و شوکت مسلمین، همه از برکت فداکاری‌ها و جانبازی‌های این رادمردان از جان گذشته است.
در جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی، تنها انگیزه‌ای که مردم را در حضور و استقبال از شهادت به میدان آورد، دفاع از اسلام ، مذهب و حاکمیت دین بود.

شهدای روحانی ما که مانند ستارگانی پر نور می‌درخشند، علم و عمل را در مسیر احیاء امر اهل بیت علیهم السلام و دفاع از دین و ارزش‌های انسانی توأم ساخته و با رشادت‌های خود، برگی زرین در تاریخ اسلام ثبت نمودند.

امروز و فردا و فرداهای  بی‌شمار، بر ما و بر نسل‌های آینده است که پاسداری از هدف آن دلیرمردان ـ یعنی حاکمیت احکام اسلام را ـ در صدر مقاصد و مطالب خود بدانیم و از این خون‌های پاک که در راه دفاع از نوامیس دین ریخته شده، حقّ‌‌شناسی و قدردانی کنیم.

در هر شرایطی، اسلام و ولایت اهل بیت علیهم‌السّلام را عزیزتر از هر چیز بدانیم و هوشیار و آگاه، هم‌چنان و همیشه، حافظ ارزش‌های اسلامی باشیم.
در برابر هجوم فرهنگ‌های ضدّ دینی، به شخصیّت اسلامی و مسلمان‌بودن خود و عقاید و شعایر و سنّت‌های دینی افتخار کنیم و از رخنه‌های فساد جلوگیری نماییم و نگذاریم تبلیغات سوء، دین را تحریف و معروف را منکر و منکر را معروف جلوه دهند.

همه مخصوصاً خانواده‌های شهدای روحانی با امر به معروف و نهی از منکر، انحرافات و رواج فرهنگ غرب، ابتذال اخلاقی، اختلاط زن و مرد و شیوع ملاهی و مناهی را محکوم نمایند و خط و راه شهدای عزیز را ادامه دهند.
در خاتمه با اظهار خضوع در برابر مقام والای شهدایی عزیزی که این محفل باشکوه به نام آنان برگزار شده است، نصرت اسلام و تحصیل خوشنودی و مسرّت خاطر انور حضرت‌ولیّ عصر و صاحب دوران امام زمان عجّل‌الله تعالی فرجه الشریف را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم و السلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته

 

6 ربیع الثانی 1437 ه.ق
لطف‌الله صافی

پنجشنبه / 8 بهمن / 1394