جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
ديدار گروهي از دانش‌آموختگان معارف اسلامي كشورهاي آمريكاي لاتين و سريلانكا با حضرت آيت الله العظمي صافي

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح امروز پنج شنبه 13/10/86، گروهی از دانش‌آموختگان معارف اسلامی از كشورهای آمریكای لاتین و سریلانكا را به حضور پذیرفتند.

ایشان با اشاره به آیه انما المومنون اخوه، حضور افراد از كشورهای مختلف را جلوه‌ای از اتحاد اسلامی برشمردند و فرمودند: این تجمع، جلوه‌ و نمونه‌ای از امت واحده‌ای است كه خدا در قرآن به پیامبر گرامی اسلام دستور داده و اعلام نموده است.

معظم له در ادامه فرمودند: برادری و اخوت ایمانی و ولایت اهل بیت علیهم السلام است كه می‌تواند یك چنین وحدتی را بین گروههای مختلف از كشورهای مختلف، و برادری را بین ما و شما و همه شیعیان اهل بیت برقرار سازد.

این مرجع تقلید حضور و آشنایی بیشتر این افراد، با معارف اسلامی و اهل بیت را مغتنم دانسته و تصریح كردند: امیدوارم كه این حضور منشاء خیر و بركت برای شما شود و پس از بازگشت، پیام آور معارف اهل بیت و عدالت امیرالمومنین و مبلّغ اهل بیت علیهم السلام باشید و خانواده و كسان خود را در مسیر اهل بیت علیهم السلام، قرار دهید.

ایشان با این ذكر این كه دنیا شیفته معارف اهل بیت علیهم السلام شده است، فرمودند: دنیا هر روز بیشتر به ارزش و معارف حقیقی قرآن و اسلام راجع به خداشناسی و دستورات انسان شناسی و اخلاق كریمه‌ای كه انسان باید به آن افتخار كند، پی می‌برد و الحمدلله روز به روز این معارف قرآن و هدایت‌های اهل بیت، علیهم السلام، آشكارتر می‌شود.

حضرت آیت الله العظمی صافی دنیا را محتاج به تعلیمات قرآن و اهل بیت، علیهم‌السلام، دانستند و افزودند: دوای تمام دردهای جامعه بشری، تعلیمات و هدایت‌های قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و سایر رویات و احادیثی است كه الحمدلله ما بصورت غنی در اختیار داریم و می‌توانیم در اختیار دیگران قرار دهیم، و افراد و جوامعی كه گرایش بیشتری به مادیات دارند به این تعلیمات، برای تربیت و پرورش محتاج‌ترند.

معظم له در خاتمه سخنان خویش برای تمامی مبلغین اسلام آرزوی موفقیت و سربلندی نمودند.

پنجشنبه / 13 دى / 1386