جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار معاونين پژوهشي واحدهاي جهاد دانشگاهي سراسر كشور:
محققان، هنرمندان حقيقي كشور هستند كه بايد همه مسئولين از آنان تقدير و تشكر كنند.

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی صبح روز چهار‌شنبه 10/11/86 در دیدار معاونین پژوهشی واحدها و دانشكده‌های جهاد دانشگاهی سراسر كشور فرمودند: علوم مختلف حاوی مجهولات فراوانی است و بشر به هر میزان، به پژوهش در این علوم و متون بپردازد باز هم با افق‌های جدید روبرو می شود.

معظم له با اشاره به آیات و روایات و همچنین تاكید قرآن بر لزوم تفكر در عالم هستی بیان داشتند: مسلمانان باید با تحقیق و پژوهش در رشته های علمی اسرار عالم وجود و كائنات را كشف كنند و با دوری جستن از سطحی نگری این دستاوردها را به جهانیان ارایه كنند و محور تحقیق در دنیا گردند.

این مرجع تقلید با تاكید بر لزوم توجه به روش و سیره معصومین در عرصه علم و فن آوری افزودند: پژوهشگران و اندیشمندان با الهام گرفتن از معصومین و شناخت نگرش عمیق ایشان در موجودات عالم هستی می توانند رموز آفرینش را بشناسند.

معظم له خاطرنشان كردند: بزرگترین درد بشر جهل و نادانی است و با وجود دست یابی به پیشرفت‌های بزرگ علمی، معلومات انسان در مقابل مجهولات قابل قیاس نیست.

حضرت آیت الله العظمی صافی با بیان اینكه ما استعدادهای زیادی در بین محققان و پژوهشگران داریم كه باید به نحو احسن از آنها استفاده كنیم، تصریح كردند: اگر بخواهیم در زمینه‌های علمی فعال باشیم و برای دنیا افتخار آفرینی كنیم لازم است تلاش بیشتری داشته باشیم و توقف نكنیم.

ایشان خاطرنشان كردند: تحقیق و پژوهش در اسلام، امكان توقف ندارد و هر چه تحقیقات بیشتر شود افق‌های دیگری باز خواهد شد كه نیاز به تحقیق دارند، زیرا دامنه تحقیق وسیع است و در هر رشته‌ای هر چه عمر صرف آن شود كافی نخواهد بود.

معظم له افزودند: مسلمانان نباید در تحقیقات و كسب علوم عقب بمانند و در داخل كشور نیز باید با اختصاص بودجه مناسب و معین و همچنین با جذب اندیشمندان، زمینه های رشد علمی را فراهم كرد، به گونه‌ای كه در هیچ عرصه‌ای محتاج دیگران نباشیم و این دیگران باشند كه به علوم ما نیاز داشته باشند.

معظم له با تقدیر و تشكر از زحمات پژوهشگران فرمودند: محققان، هنرمندان حقیقی كشور هستند كه باید همه مسئولین از آنان تقدیر و تشكر كنند.و برنامه‌های تحقیقاتی و شعب ایجاد شده جهاد دانشگاهی در زمینه‌های مختلف در دنیا سبب افتخار برای كشور است.

 

چهارشنبه / 10 بهمن / 1386