جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار اعضاي ستاد مسابقات فرهنگي حوزه‌هاي علميه:‌
نياز اساسي حوزه‌هاي علميه آشنايي با كتاب و سنت است

صبح امروز دوشنبه 6/12/86 حضرت آیت الله العظمی صافی، اعضای ستاد مسابقات فرهنگی حوزه‌های علمیه را به حضور پذیرفتند.

در این دیدار معظم له با اشاره به غنای مذهب شیعه از منابع و معارف الهی فرمودند: منابع قرآنی و روایی، بالاترین و غنی‌ترین ذخایر محتوایی است كه باید برای تبلیغ و هدایت مردم از آنها استفاده شود.

ایشان ضرورت كار بر روی این منابع را یاد‌آور شده و تصریح كردند: احتیاج اساسی حوزه‌‌های علمیه، آشنایی با معارف قرآنی و روایی است و اساسا مبنای فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی ما باید این متون باشد.

این مرجع تقلید، حفظ آیات قرآن و روایات را بهترین سرمایه مبلغان دانسته و اظهار داشتند: این امر باعث موفقیت در امر تبلیغ و اقبال مردم می‌شود.

حضرت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی با اشاره به گستردگی و وسعت روایات فرمودند: هر موضوعی كه بخواهیم فرابگیریم در آیات و روایات موجود می‌باشد و گستردگی علوم و معارف اسلامی غیرقابل تصور است.

ایشان در ادامه، طلاب و مبلغان را به بهره‌گیری از منابع دعوت كردند و خاطرنشان ساختند: بی‌اطلاعی از روایات اهل‌بیت علیهم السلام و استفاده نكردن از آنها، عیب بزرگی است.

این مرجع تقلید با اشاره به وجود معارف عالی در كتاب شریف كافی گفتند: مرحوم كلینی تنها یك محدث نبوده بلكه در علوم مختلف اسلامی متبحر بوده است و با هوشمندی ویژه‌ای، كتاب كافی را تألیف كرده است.

معظم له افزودند: راه برای تحقیقات گسترده با محوریت آیات و روایات باز و تمام نشدنی است و این امر موجب غنای علمی و معرفتی طلاب و دانش‌پژوهان می‌شود.

حضرت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی تصریح كردند: اصلی‌ترین منابع برای صدور فتوا، كتاب و سنت است و باید بیش از این به فكر انس با این معارف نورانی باشیم.

این مرجع تقلید از تلاش ستاد مسابقات فرهنگی حوزه‌های علمیه برای آشنایی طلاب به ادعیه و متون روایی تشكر كرده و بیان داشتند: اگر بتوانیم معارف ارزشمند متونی چون، دعای مكارم الاخلاق و خطبه همام را به دنیا عرضه كنیم، همگان خواهند پذیرفت.

دوشنبه / 6 اسفند / 1386