پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي:
مبلغين بايد مردم را به حفظ هويت ديني خود آگاه سازند.

حضرت آیت الله العظمی صافی، به مناسبت فرارسیدن ایام دهه‌ی آخر صفر در آخرین جلسه درس خارج فقه خود فرمودند: مبلغین باید از این ایام در جهت ترویج دین و تعظیم شعائر استفاده كنند و مردم را به حفظ هویت دینی خود آگاه سازند.

معظم له این ایام را فرصت بسیار خوبی برای تبلیغ احكام و آشنا كردن مردم با مبانی اسلامی دانستند و فرمودند: از این ایام و فرصتی كه به واسطه عزاداری بر امام حسین علیه السلام در اختیار مبلغین قرار گرفته است باید در جهت ترویج دین، تعظیم شعائر، احیای مذهب و احكام اسلامی استفاده شود.

ایشان عزاداری در دهه‌ی آخر صفر و مناسبت‌های اربعین شهادت سید الشهدا،‌ ارتحال رسول اكرم، امام حسن مجتبی و امام ضا علیهم السلام را یادآور شدند و بیان داشتند: باید در زندگی و سیره هر یك از این پیشوایان بصورت جداگانه غور و تأمل شود و بدانیم كه شرایط برای هر كدام از امامان متفاوت بوده و اگر هر كدام به جای دیگری بودند همان چیزی كه از طرف خدا و رسول اكرم صلی الله علیه و آله و سلم امر شده بود محقق می‌شد.

این مرجع تقلید با بیان روایاتی، مقام امام حسن مجتبی علیه السلام را مجهول القدر دانستند و افزودند: اگر سیره امام حسن مجتبی علیه السلام نبود و این مواضع را كه تحملش بسیار سخت بود، اتخاذ نمی‌كرد چه بسا دین اسلام حفظ نمی‌شد و مطالب دیگر قابلیت وقوع پیدا نمی‌كرد؛ و امام حسن مجتبی علیه السلام تمام این افتخارات را حفظ كرد.

حضرت آیت الله العظمی صافی، این ایام را ابواب رحمت خداوند دانستند و تصریح كردند: ابواب رحمت خداوند در این ایام به روی بندگان خدا گشوده است و ما باید از این فرصت كمال استفاده را بكنیم و باید مسلمانان را به حفظ هویت دینی خویش آگاه كنیم.

ایشان با اشاره به این نكته كه مقصد و هدف امام حسین علیه السلام و عزاداری بر آن حضرت نجات مردم از گمراهی و جهالت است، فرمودند: در این برنامه‌ها می‌‌توانیم همه نواقص را به بركت عزاداری بر امام حسین علیه السلام و مكتب سیدالشهدا مرتفع كنیم و با بیان احكام شرع مردم را بیدار و وظایف امر به معروف و نهی از منكر را به مردم یادآوری نماییم تا مردم از گمراهی و جهالت نجات پیدا كنند.

معظم له با اشاره به ثواب و فضیلت‌های عنوان شده برای كسانی كه در مصیبت و رثای سید الشهدا علیه السلام قلم می‌زنند، فرمودند:‌ این همه ثواب و فضیلت برای اینست كه این مسائل فراموش نشود و مسأله امام حسین علیه السلام برای شیعه بصیرت و معرفتی داشته باشد.

چهارشنبه / 1 اسفند / 1386