شنبه: 1403/02/8
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار وزير كشور:
مشكلات مردم را حل كنيد تا دلسرد نشوند.

حضرت آیت الله العظمی صافی دوشنبه شب 27/12/86 وزیر كشور، معاونین و استاندار جدید قم را به حضور پذیرفتند.

معظم له در این دیدار، حضور مردم در انتخابات و صحنه‌های انقلاب را نشأت گرفته از غیرت و تعصب دینی مردم دانستند و فرمودند: همه صحنه‌هایی كه مردم حضور دارند، برای آن است كه می‌خواهند دین را نگه دارند و در برابر دشمنان اسلام صف آرایی كنند و اجتماعاتی با این شكوه و عظمت با انگیزه‌ای جز حفظ دین فراهم نمی‌شود.

ایشان دولت و مسئولین را به قدردانی و خدمت به این مردم فراخواندند و افزودند: باید از این مردم تشكر كرد و نسبت به آنها دلسوزی كرد و زحمت كشید تا مشكلاتشان برطرف شود.

معظم له مشكلات اقتصادی و گرانی را یكی از مهمترین مشكلات مردم دانستند و بیان داشتند: دولت برای حل این معضلات باید از افراد متخصص و كارشناس كمك بگیرد و حوائج جامعه را در حد ممكن رفع كند و همه باید به عنوان سپاسگزاری به این مردم خدمت كنیم.

این مرجع تقلید گرایش مردم به دین و مذهب را تحسین‌برانگیز خواندند و تصریح كردند: من فكر می‌كنم كه این یك سرّ غیبی دارد؛ از آن جایی كه با این همه تبلیغات و برنامه‌های سوء و مضر به جامعه و جوانان كه انجام می‌شود، و این همه جاذبه‌ها كه جوانان ما را منحرف كنند، ولی الحمدلله مردم به دین گرایش دارند و معتقد و ملتزم به احكام خدا هستند و این احكام به وسیله خود مردم اجرا می‌شود.

حضرت آیت الله العظمی صافی با مقایسه گرایش به دین در جوامع اسلامی و غربی فرمودند: اصالت و استحكام دین و مذهب است كه مردم را در امر دین ثابت نگه می‌دارد و اینها همه از عنایات و توجهات حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خویش شهر قم را مركز فرهنگی عالم تشیع و اسلام دانستند و بیان داشتند: وجود حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در قم امتیازات دینی و معنوی خاصی به این شهر می‌بخشد كه باید اینها محفوظ بماند و مخدوش نشود و قم از نظر علوم اسلامی و جهات دینی الگو و نمونه باشد.

معظم له سابقه تاریخی قم در پناه دادن به محبین اهل بیت علیهم السلام و حضور محدثین فراوان در طول تاریخ در این شهر را یاد آور شدند و با اشاره به گوشه‌ای از تاریخ تشیع فرمودند:حكومت بنی‌امیه وقتی دید كه نمی‌تواند با مكتب مدینه و با حضور امامانی چون امام محمد باقر و امام جعفر صادق علیهم السلام مبارزه كند و مدینه را از مركزیت بیاندازند شروع به ترویج معصیت و گناه در این شهر كردند تا به این طریق این مركز را ضعیف و موقعیت آن را سلب كنند.بنابراین نباید گذاشت این پاكی و طهارت و قداست قم از بین برود و بسا دشمنان می‌خواهند موقعیت قم را سلب كنند.

ایشان در پایان با تشكر از خدمات  آقای مهندس محتاج استاندار سابق قم، فرمودند:‌خدمت به این شهر برای هر كسی كه بخواهد در اعلای كلمه اسلام شریك شود افتخار است.

دوشنبه / 27 اسفند / 1386