پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
آيت الله العظمي صافي در ديدار اعضاي ستاد بزرگداشت شهيد مطهري:
مواضع شهيد مطهري حاكي از هوشمندي و توانايي او بود.

اعضای ستاد بزرگداشت شهید آیت الله استاد مرتضی مطهری صبح روز پنج‌شنبه 22/1/87 با حضرت آیت الله العظمی صافی دیدار كردند.

در این دیدار كه فرزندان شهید آیت الله مطهری نیز حضور داشتند معظم له با بیان ویژگی‌ها و خصوصیات این شهید بزرگوار فرمودند: ایشان نسبت به دین غمخوار بودند و تمام تلاش و اهتمام خود را صرف پیشرفت و توسعه معارف دین در جامعه می‌كردند.

ایشان آشنایی خود با شهید مطهری را به پیش از آمدن آیت الله بروجردی به قم دانستند و افزودند: روابط ما صمیمانه بود و مسافرت‌هایی نیز با هم داشتیم ؛ اینجانب شناخت خوب و كاملی از ایشان دارم و نسب به ایشان كمال حسن ظن را دارم.

این مرجع تقلید با اشاره به زحمات و تلاش‌های آیت الله مطهری در ترویج مكتب بیان داشتند: این مسأله مهمی است كه ایشان در این فكر بودند كه دین را ترویج كنند و از دین دفاع كنند و هویت اسلامی خودش را حفظ بكند و در مواضع دینی خود استقامت به خرج دهد.

حضرت آیت الله العظمی صافی با ابراز تأسف از شهادت این عالم گرانقدر در ابتدای پیروزی تصریح كردند: من فكر می‌كنم شهادت ایشان در اول انقلاب مصیبت بزرگی برای انقلاب بود ؛ اگر ایشان حضور داشتند، بی‌شك مواضع برجسته‌ای از خود ابراز می‌داشتند و بركات فراوانی برای این انقلاب فراهم می‌شد.

معظم له با اشاره به دورانی كه آیت الله مطهری در شورای انقلاب فرهنگی بودند، فرمودند:  در آن دوران مواضعی از ایشان نقل می‌شد كه حكایت از هوش و توانایی بالای ایشان داشت؛ آن شهید، نسبت به دین و اینكه اسلام در جامعه پیاده بشود حساس بودند.

این مرجع تقلید با تأكید بر تجلیل از مقام استاد و آثارشان افزودند: ایشان عالمی بودند كه اعتقاد خاصی به اسلام و فرهنگ اسلامی داشتند و می‌خواستند كه مسلمانها به هویت خودشان بازگردند و جامعه توسط اسلام اداره شود.

در ابتدای این دیدار حجة الاسلام مصلحی نماینده ولی فقیه در اوقاف و رئیس ستاد بزرگداشت شهید مطهری گزارشی از برنامه‌های این ستاد برای مراسم امسال ارائه نمود.

پنجشنبه / 22 فروردين / 1387