شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار گروهي از زوار كشور آذربايجان:
شيعيان آذربايجان هوشيار باشند كه فريب وهابيت را نخورند.

جمعی از زائران كریمه اهل بیت سلام الله علیها كه از كشور آذربایجان به شهر مقدس قم سفر كرده بودند صبح امروز دوشنبه2/2/87 با حضرت آیت الله العظمی صافی دیدار كردند.

در این دیدار معظم له ضمن ابراز خرسندی از حضور شیعیان و مسلمانان آذربایجان در كشور ایران فرمودند: استقامت شما در امر ولایت و محبت اهل بیت علیهم السلام كه بعد از ده‌ها سال حكومت كمونیستی هنوز در این امر ثابت و پایدارید،جای تبریك و مباهات دارد. امیدوارم همان طور كه گذشتگان شما ثابت مانده‌اند شما هم ثابت بمانید و اولاد و تشیع آذربایجان تا ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در امر ولایت و محبت اهل بیت علیهم السلام، ثابت و مستحكم باشد.

ایشان به مسأله تربیت فرزندان اشاره كردند و افزودند: اهتمام كنید كه فرزندان خود را به محبت و ولایت اهل بیت علیهم السلام، عمل به احكام، نماز، روزه‌، عبادات و دستورات اسلامی، و مخصوصاً خواهران را به حجاب تربیت كنید تا ان شاء الله ولایت در خانواده شما پایدار بماند.

این مرجع تقلید با توجه به فعالیت‌های گسترده وهابیت در كشور آذربایجان بیان داشتند: وهابیت نه تنها مشكل آذربایجان بلكه مشكل عالم اسلام است. وهابیون با اعمال تروریستی و كشتن مردم بی‌گناه در افغانستان، عراق و جاهای دیگر، چهره اسلام را به بدترین وضعی به دنیا نشان می‌دهند به طوری كه مسلمانان در كشورهای دیگر از اینكه بگویند مسلمان هستند، خجالت می‌كشند.

ایشان با اشاره به اینكه وهابیت از مشكل مالی و اقتصادی مردم بهره‌برداری می‌كند و با صرف هزینه‌ و سرمایه‌گذاری در ساخت مسجد، مردم را فریب می‌دهد، اظهار داشتند: با سابقه‌ی چند صد ساله‌ی شیعه در آذربایجان، شیعیان آذربایجان باید هوشیار باشند كه فریب وهابیت را نخورند و نگذارند آنان در این مناطق رخنه و نفوذ داشته باشند و به اهداف خود برسند.

معظم له در پایان ضمن آرزوی توفیق و سربلندی برای همه شیعیان جهان و بالاخص آذربایجان فرمودند: من شما را به عنوان برادر و خواهر ایمانی خود فراموش نمی‌كنم و برای همه دعا می‌كنم.

دوشنبه / 2 ارديبهشت / 1387