جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
ديدار اعضاي ستاد برگزاري مسابقات علمي طلاب با حضرت آيت الله العظمي صافي

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح امروز دوشنبه 2/2/87 اعضای ستاد برگزاری مسابقات علمی طلاب را به حضور پذیرفتند.

ایشان در این دیدار با تقدیر از برنامه‌های علمی كه توان علمی طلاب را افزایش می‌دهد، تأكید كردند: باید این نیات خوب، تحقق عملی پیدا كند و با رعایت همه ضوابط و شرایط ، فرهنگ و معارف اهل بیت علیهم السلام و قدرت علمی حوزه‌های علمیه بیش از پیش افزایش یابد.

معظم له به محتوای این مسابقات اشاره كردند و فرمودند: مطالب و موضوعاتی كه به مسابقه گذاشته می‌شود، باید با دقت و ظرافت خاصی انتخاب شوند تا نتیجه بخش باشد و طلاب بواسطه این مسابقات در مسیر كسب اطلاعاتی قرار بگیرند كه احیاناً این اطلاعات را ندارند.

ایشان ادامه دادند: این مسابقات و مطالب آن نباید در دروس حوزه مضیّق شود بلكه باید گسترده‌تر از متون فعلی حوزه باشد و طلاب را با بسیاری از مسائل مانند فرق ضاله و مسائل تاریخ اسلام آشنا كند و بر جامعیت طلاب افزود.

این مرجع تقلید به جامعیت علمای گذشته اشاره كردند و بیان داشتند: علمای گذشته در همه رشته‌ها حضور داشتند و ابراز وجود می‌كردند و هركس از هر فرقه‌ای بود، در مقابل آن حاضر می‌شدند و جواب می‌دادند و البته در اثر قدرت و مایه علمی بالای آنان بود كه می‌توانستند در این مسائل تصرف داشته باشند.

حضرت آیت الله العظمی صافی به ضرورت برگزاری چنین مسابقاتی در حوزه‌ها اشاره فرموده و تصریح كردند: باید این مسابقات زیر نظر اساتید برجسته و افرادی بصیر صورت بگیرد. چه بسا كیفیت سوالات و مسابقات به گونه‌‌ای باشد كه نه تنها طلاب را به مطالعه متون بكشاند، بلكه اساتید را نیز به مطالعه و تحقیق گسترده‌تر فرا بخواند.

ایشان با تأكید بر حفظ سنت‌ها فرمودند: با برنامه‌ریزی دقیق و توجه به حفظ سنت‌ها كار را شروع و بر ادامه آن نیز مصمم باشید و از افرادی در این امر استفاده كنید كه دارای وجهه و اعتبار علمی مناسبی باشند و نحوه عرضه كار نیز به شكل صحیحی صورت پذیرد.

در ابتدای این دیدار حجة الاسلام علم الهدی مسئول ستاد برگزاری مسابقات علمی حوزه، گزارشی از برنامه‌ها و اهداف این ستاد به حضور حضرت آیت الله العظمی صافی ارائه داد.

دوشنبه / 2 ارديبهشت / 1387