شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار جمعي از همسران جانبازان:
همسرداري براي زنان يك عبادت بزرگ است.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح روز یكشنبه 22/2/87، ‌در دیدار جمعی از همسران جانبازان بالای 70 درصد، همسران ایثارگران را به دفاع و حفظ سنت‌های اسلامی و دینی فراخواندند و فرمودند: در حقیقت شما مرزدار دین و انقلاب هستید و به انقلاب و جامعه حق دارید، و حق دارید كه بخواهید احكام اسلام در جامعه اجرا شود؛ و باید اجرای امر به معروف و نهی از منكر را مطالبه كنید.

ایشان در توصیه‌ای به خانواده‌های ایثارگران بیان داشتند: خود و فرزندان خود را مواظب باشید و این افتخار را در نسل خویش حفظ كنید تا نسل‌های بعدی شما به اینكه پدر یا مادری اینچنین فداكار داشته‌اند، افتخار كنند و شما این افتخارات را با حفظ سنت‌های اسلامی و دینی در خانواده خود حفظ كنید.

معظم له با بیان اینكه ما باید قدردان ایثارگران و خانواده‌های ایشان باشیم، افزودند: ایثارگران، جانبازان، شهدا و خانواده شهدا باید عزیز باشند زیرا كه آنها در راه دین و برای رضای خدا فداكاری كردند.

این مرجع تقلید با استشهاد به آیات « ان الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفاً‌ كانهم بنیان مرصوص» و « ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بأن لهم الجنه»  تصریح كردند: این اشخاص را خداوند متعال خریداری كرده است و آنها خود را به رضای خدا و به بهشت خدا فروخته‌اند.

حضرت آیت الله العظمی صافی در این دیدار كه همزمان با روز ولادت حضرت زینب كبری سلام الله علیها برگزار شد، اظهار داشتند: بانوان جامعه‌ی اسلامی، و كسانی كه خود را با افتخار، منتسب به تشیع و ولایت اهل بیت علیهم السلام معرفی می‌كنند باید شیوه و روش و خط آن حضرات را برای خودشان نمونه و الگو قرار بدهند.

ایشان همسران جانبازان را پرستارانی واقعی برشمردند و افزودند: ثواب پرستاران و آنهایی كه در بیمارستان‌ها خدمت می‌كنند، به شرط رعایت محدوده احكام شرع و دستورات دین قابل تصور نیست، حال اگر انسان كسی را پرستاری كند كه همسر وی و جانباز و ایثارگر باشد، بالاتر از این دیگر نمی‌شود و اینها عناوین مختلفی دارد كه هر عنوانی ثواب دارد و هر كدام برای انسان فضیلت است.

معظم له با اشاره به روایت رسول اكرم صلی الله علیه و آله وسلم كه فرموده‌اند هر چه كه موجب تقرب به خداوند متعال است من شما را به آن امر كردم و هر چه كه موجب دوری از خداست من شما را از آن نهی كرده‌ام، بیان داشتند:‌ پرستاری از مریض عبادت بزرگی است كه در روایات و احادیث ما بدان سفارش شده است و در دین ما هر كار خیری كه شما فرض بكنید، دستور و امر به آن شده است.

ایشان همه را موظف به حفظ خون شهیدان دانستند و اظهار داشتند: امیدوارم كه خداوند ما، مردم، مسئولین و بعضی از مطبوعاتی كه مطالب نامربوط می‌نویسند، همه را هدایت كند و به ما توفیق دهد كه ایثارگری‌ها، شهادت‌ها و خون‌هایی كه ریخته شد را گرامی بداریم، محترم بشماریم و حفظ كنیم.

معظم له ادامه دادند: جانباز هفتاد درصد و شهید خود را فدای اسلام كردند تا قرآن زنده بماند، آیه حجاب محفوظ باشد و برای اینكه امر به معروف و نهی از منكر در جامعه احیاء شود و حفظ خون شهیدان به همین است كه احكام خدا را در جامعه نگه بداریم.

حضرت آیت الله العظمی صافی به رشادت‌ها و جانبازی‌های ایثارگران در میدان‌ نبرد اشاره كرده و فرمودند: این رشادت‌ها و شهادت‌ها در تاریخ باقی خواهد ماند و افتخار است كه ملتی برای اسلام و قرآن و برای اینكه احكام اسلام را زنده نگه دارد این همه فداكاری و اظهار خضوع كرده باشد.

ایشان بعضی از ارزش‌های موجود در جامعه را مغایر با ارزش‌های اسلامی خواندند و افزودند: خیلی از ارزش‌های جامعه، ارزش نیست و ضد ارزش است. ارزش همین است كه زن به همسرداری بپردازد و این از عبادات بزرگ است و در شرع و در روایات تأكید بسیاری شده است كه بانوان همسرداری كنند و قبول این زحمات و این مشقات همه یك عبادت است و از این جهت بسیار ثواب می‌برد

ایشان به ترویج فرهنگ دین در جامعه اشاره كردند و فرمودند:‌اگر بخواهیم فرهنگ دین را ترویج بكنیم، باید برای كسانی كه در همسرداری به این مرحله رسیده‌اند ارزش قایل شویم. بچه داری و ایام حمل و ایام رضاع همه مراتبی است كه برای زن عبادت است و تقرب به خداوند متعال برای زن به این وسیله حاصل می‌شود.

معظم له بانوان را به حفظ سنت‌های اسلامی فرا خواندند و افزودند: در جامعه‌ای كه با انواع تبلیغ‌ها و غرب‌گرایی‌ها، می خواهند زن‌ها را از سنت‌های اسلامی و التزام به محرم و نامحرمی و آن سنت‌های خوبی كه داشتیم، منحرف كنند و سنت‌ها را كمرنگ و خدشه‌دار كنند، ما محتاج به خواهر‌انی هستیم كه حافظ سنت‌های اسلامی باشند و در حفظ سنت‌های اسلامی قاطع و جازم باشند.

يكشنبه / 22 ارديبهشت / 1387