جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
در دیدار وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با معظم له صورت گرفت:
توصیه های مهم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف در مورد رفع اختلافات/نگرانی شدید معظم له از افزایش تعداد بیکاران/تقدیر و تشکر ویژه معظم له از وزیر کار
توصیه های مهم آیت الله العظمی صافی به وزیر کار

امروز پنج‌شنبه 9 اردیبهشت 1395، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مدیران این وزارتخانه، با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله‌الوارف با ایشان دیدار کردند.
در ابتدای این دیدار، آقای دکتر ربیعی، گزارشی از فعالیت‌ها، و سرفصلی از برنامه‌های این وزارتخانه ارائه داد.
معظم له نیز از فعالیت‌های انجام‌شده در وزارت کار تقدیر و تشکر نموده و فرمودند: گزارشی که دادید مسرت‌بخش و خوشحال‌کننده بود. زحماتی که شما و همکارانتان در این وزارتخانه می‌کشید بسیار مهم است. واقعاً از این‌که فردی مثل جناب‌عالی با تدبیر و مدیریت صحیح در رأس این کار هستید، خوشحالم و دعا می‌کنم ان‌شاء الله بتوانید در خدمت به مردم شریف کشور بخصوص قشر محروم و ضعیف جامعه موفق باشید.

ایشان در بخشی از بیانات خود، با ابراز نگرانی از برخی آمارهایی که درباره مسائل اقتصادی و بیکاری ارائه می‌شود افزودند: انسان واقعاً از برخی آمارهایی که در این زمینه است غصه می‌خورد.
البتّه با علل این مشکلات که چطور و توسط چه کسانی درست شده است کار نداریم، ولی همین‌که اشخاصی مثل شما و همکارانتان که علاقه به مملکت و رفاه مردم دارید، اهتمامتان این است که معایب در همه جنبه‌های اقتصادی، اخلاقی و فرهنگی و غیره رفع شود مهم است، و باید در این زمینه‌ها اهتمام بیشتری نمایید.

مرجع عالیقدر در قسمت دیگری از توصیه‌های خود، مشکلات موجود در جامعه را تأثیرگذار در امور دینی مردم دانسته و بیان داشتند: بسیاری از مطالبی که گزارش دادید از وظائف همگان است و اصلاً اسلامیت ما اقتضای آن را دارد، چرا که اگر کمبودی در این امور باشد، در مسائل دینی هم اثر می‌گذارد و اگر بتوانیم آنها را حل کنیم، تأثیرگذاری خوبی در مسائل دینی دارد.

ایشان، اخلاص در کارها را لازمه موفقیت و پیروزی مسئولان عنوان کرده و فرمودند: با همه مشکلات زیادی که وجود دارد، اگر مسئولان برای خدا و امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف وارد میدان شوند و با همّت و اخلاص، درصدد حل مشکلات برآیند ان شاء الله موفق خواهند شد.

همه باید بدانند اول کسی که از کمبودهای جامعه اسلامی متأثر می‌شوند حضرت ولی عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف، و نیز اوّل کسی که از پیشرفت‌ها خوشحال می‌شوند وجود مبارک آن حضرت هستند.

آیت الله العظمی صافی در قسمت دیگری از سخنان خود، با ابراز تأسف از برخی اختلاف‌ها که نتیجه آن چیزی جز زحمت و رنج مردم نیست افزودند: باید همه گروه ها و نهادها با یکدیگر همکاری نموده و اختلافات را برطرف کنند تا امنیت و آسایش مردم در سایه اتحاد و یکپارچگی مصون و محفوظ باشد. متأسفانه گاهی انسان، رفتارها و اختلاف‌افکنی‌هایی می‌بیند که مناسب انسان‌های معتقد و متدیّن نیست. اختلاف نه تنها باعث موفقیت و حل مشکلات نمی‌شود، بلکه باعث شکست و بیشتر شدن مشکلات جامعه است.

معظم له در پایان دیدار، با تشکّر مجدّد از اهتمام این وزارتخانه به رفع مشکل بیکاری فرمودند: این را بدانید که رفع این مشکل و اینکه انسان بشنود همه مردم شریف کشورمان دارای شغل و کار مناسبی هستند، بسیار مطلب بزرگ و مهمی است و هر کسی بتواند در این راه خدمتی بکند، ثواب بسیاری دارد و اجر و مزد او نزد خداوند متعال محفوظ است. حقیر هم دعا می‌کنم ان شاء الله خداوند توفیق رفع نگرانی های مردم و مملکت اسلامی را به شما عزیزان عنایت بفرماید و روز به روز بر عظمت و عزّت کشورمان بیفزاید. موفق باشید.

پنجشنبه / 9 ارديبهشت / 1395