پنجشنبه: 1403/01/30
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار رييس مجلس:
برنامه‌ريزي‌ها بايد با كارشناسي و كلان نگر باشد.

دكتر لاریجانی عصر روز دوشنبه 3/4/87 با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی با ایشان دیدار و گفتگو كرد.

معظم له در ابتدای این دیدار ضمن تبریك میلاد با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیها ابراز امیدواری كردند  آقای دكتر لاریجانی در مسئولیت جدید منشاء خدمات ارزنده و برجسته به اسلام ، نظام و مردم باشند.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت جایگاه مجلس فرمودند: باید اعتبار و استقلال این مجلس هر چه بیشتر و محكم تر گردد و نمایندگان به وظایف  و موقعیت خود آشنا باشند و بدانند كه مسئولیت مشكل و بزرگی است كه در مقابل اینها مورد سوال واقع خواهند شد.

ایشان افزودند: مجلس باید نظارت بر امور  مختلف كشور اعم از سیاست ، اقتصاد و اجتماع را تقویت كند و تعدد كمیسیون‌ها نشان دهنده اهمیت وظایف مختلف و سنگین مجلس است.

معظم له با تاكید بر نگاه كارشناسانه و تخصصی در برنامه‌ریزی‌ها افزودند: برنامه‌ریزی‌های كشوری باید با كلان نگری  و كار كارشناسی صورت گیرد و فارغ از جناح بندی‌ها از تجربیات متخصصان استفاده گردد تا استقلال و عظمت مردم، حفظ گردد. ایشان افزودند: منابع در اختیار ما  متعلق به همگان و آیندگان نیز هست و در برنامه‌ریزی برای  مصرف ٱن باید آینده نگر بود.

معظم له تاكید كردند: اقتصاد نباید دولتی باشد و نمی‌شود امور بازرگانی و اقتصادی  در انحصار دولت باشد.

این مرجع تقلید افزودند: مالیات‌ها و عوارض باید منجر به تقویت چرخه تولید در كشور گردد.

معظم له با اشاره به وظیفه مجلس در صیانت از بیت المال فرمودند : در دیوان محاسبات، نمایندگان متوجه وظایف خود  و نقاط ضعف باشند .

این مرجع تقلید توصیه فرمودند: حركت و تصمیم گیری نمایندگان باید به شكلی باشد كه محدود به حوزه انتخابیه خود نگردند و بدانند كه آنان نماینده تمام مردم هستند و در عین حال از مشكلات حوزه انتخابیه خود غافل نگردند.

ایشان با اشاره به اهمیت شهر قم خطاب به نماینده این شهر فرمودند: قم، عش آل محمد و مركز حوزه‌های علمیه است و باید  اعتبار و عظمت جهانی‌ در خور این شهر، فراهم گردد.

ایشان در پایان این دیدار خطاب به رییس مجلس  فرمودند: امیدواریم از این امتحان با سربلندی بیرون بیایید و از این فرصت كمال استفاده را بنمایید. 

 

دوشنبه / 3 تير / 1387