جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
در دیدار صمیمی جمعی از علما و اندیشمندان اهل سنّت اندونزی و هند مطرح شد:
تأکید آیة الله العظمی صافی بر لزوم همکاری و همدلی مسلمانان در مقابل دشمنان
تأکید آیة الله العظمی صافی بر لزوم همکاری و همدلی مسلمانان در مقابل دشمنان

صبح امروز سه‌شنبه 11 خردادماه 1395، جمعی از علماء و اندیشمندان أهل سنّت اندونزی و هند با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیة الله العظمی صافی گلپایگانی مدظلّه‌الوارف با ایشان دیدار کردند.
معظّم له در این دیدار، که در فضایی آکنده از صمیمیّت برگزار شد، با ابراز خرسندی از این دیدار، هدف همه مسلمانان را عظمت اسلام دانسته و فرمودند: این جلسه برای من اسباب خوشحالی و سرور است. وقتی انسان چنین جمعیت و گروهی را از جاهای مختلف ولی در عین حال همه مسلمان، متدیّن، مؤمن به قرآن مجید و حضرت رسول اکرم صلّی‌الله علیه و آله می‌بیند، واقعاً لذّت می‌برد. با هم‌بودن مسلمانان و همدلی آنها، نشانگر این است که همه؛ چه شیعه و چه اهل سنّت، با هدف واحد، در راه اعتلای اسلام و عظمت دین اهتمام دارند.
ایشان در قسمت دیگری از بیانات خود، با خواندن اشعاری در وصف پیامبر بزرگ اسلام صلّی‌الله علیه و آله افزودند: شما اشعار بزرگان و دانشمندان غیر مسلمان و مسلمان را ملاحظه کنید. همه با یک زبان، وصف پیامبر گرامی را دارند و آن حضرت را آقای همه می‌شمارند که باید به آن بزرگوار تمسّک کرد.
مثلاً آن شاعر در وصف پیامبر اعظم صلّی‌الله علیه و آله می‌گوید:
محمّد سیّد الکونین و الثّقلین * و الفریقین من عرب و من عجم
نبیّنا الآمر النّاهی فلا أحد * أبرّ فی قول (لا) منه و لا (نعم)
هو الحبیب الّذی ترجی شفاعته * لکلّ هول من الأهوال مقتحم
مرجع عالیقدر در بخش دیگری از این دیدار، با اشاره به عظمت قرآن مجید و دعوت این کتاب الهی به وحدت و اعتصام به حبل الله بیان کردند: قرآن مجید با آن همه عظمت که حتّی آن شخص که مسیحی هم نبوده، بلکه کافر بوده، شعر سروده است که
إنّی و إن أك قد كفرت بدینه * هل أكفرن بمحكم الآیات
ببلاغة القرآن قد خلب النهى * و بسیفه أنحى على الهامات‏
نعم المدبّر و الحكیم و انّه * ربّ الفصاحة مصطفى الكلمات‏
من دونه الأبطال فی كلّ الورى * من سابق أو غائب أو آت
همه مسلمانان را با آیه شریفه «وَ إعتَصِمُوا بِحَبلِ اللهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا» به همدلی، همکاری و اعتصام به حبل الهی دعوت می‌کند. این آیه، پیام امروز به همه مسلمانان است که با ایمان به خداوند و قرآن و پیامبر گرامی اسلام، علیه دشمنان واحد شوند و عظمت دیرینه اسلام را برگردانند.
معظّم له در ادامه دیدار، فتنه داعش را، فتنه بدنام‌کردن اسلام دانسته و فرمودند: در مقابل دشمنانی که داریم، هر چه بیشتر با هم، همکاری و اتّفاق داشته باشیم سربلندتر و با عظمت‌تریم.
الان گروه داعش که موجب فتنه بدنام‌کردن اسلام و مسلمانان شده‌اند، واقعاً اسباب زحمت است. اینها باعث شده‌اند دینی که برای حمایت از صلح و دوستی و حمایت از ضعفاست، در نظر دنیا، اسباب اذیّت و آزار مردم شود و مردم متنفّر شوند. امّیدوارم که با همبستگی و همکاری همه مسلمانان، ان‌شاءالله این دشمنان هم منکوب و مخذول شوند.
آیت الله العظمی صافی در پایان این دیدار، با آرزوی توفیق بیشتر برای اندیشمندان حاضر در جلسه، عزّت و عظمت اسلام و مسلمین را از خداوند متعال مسألت نمودند.

چهارشنبه / 12 خرداد / 1395