سه شنبه: 1403/02/4
نسخه مناسب چاپSend by email
آیة الله العظمی صافی گلپایگانی: باید قدر فرصت تبلیغ در کشورهای دیگر را دانست، و با پشتکار و تلاش، در ترویج معارف نورانی اهل بیت علیهم‌السلام اهتمام کرد.

حجة ‌الإسلام آقای دکتر بدیعی، مسئول مرکز اسلامی "هوستون" آمریکا با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف با ایشان دیدار کرد.
مسئول این مرکز اسلامی، و سخنگوی کنگره مسلمانان آمریکا، در گزارشی از فعالیت‌های این نهاد، به اهمیت موضوع برگزاری کنگره سالیانه مسلمانان آمریکا که با حضور حدود 3000 نفر از شخصیت‌های مذهبی ازسراسر آمریکا و امسال با موضوع «امام مهدی، منجی بشریت» برگزار می‌گردد اشاره نمود.
معظّم له نیز با تقدیر و تشکّر از فعالیت‌های انجام‌شده توسط این مرکز فرمودند: فرصت خوبی که برای شما فراهم شده است را قدر بدانید که لطف خدا و توفیقی الهی است. فرصت به‌دست آمده، فرصتی مغتنم برای ترویج اسلام و هدایت‌های نورانی آن می‌باشد که حقیر دعا می‌کنم ان‌شاء الله بتوانید به اهدافی که گزارش دادید نائل شوید. بنده از فعالیت‌هایی که انجام‌شده است بسیار خوشحال شدم. باید واقعاً خداوند را شاکر بود که رشد مراکز اسلامی و مساجد در سراسر دنیا و کشور آمریکا، همه از لطف خداوند سبحان است.
مرجع عالیقدر در بخش دیگری از بیانات خود، با اشاره به برنامه‌های آیة الله العظمی بروجردی ره نسبت به تبلیغ در خارج کشور، افزودند: تبلیغ دین اسلام و معارف والای اهل بیت علیهم‌السّلام توسط طلاب در خارج از کشور، از آمال و آرزوهای سیدنا الأستاد حضرت آیت الله العظمی بروجردی رحمة الله علیه بود که در زمان خود ایشان هم چشمگیر بود و امروز الحمدلله با پیشرفت خوبی همراه شده است. آن مرحوم بارها و بارها بر این نکته تأکید داشتند که باید با ادیان الهی دیگر ارتباط داشت و در ضمن این ارتباط‌ها، هدایت‌های قرآن و اهل بیت علیهم‌السّلام را با دلیل و متقن برای آنها بیان کرد.
معظّم له قسمت دیگری از بیانات خود را به امر مهدویت اختصاص داده و با اشاره به موضوع امسال کنگره سالیانه مسلمانان آمریکا، ابراز امیدواری کردند که با ترویج معارف اهل بیت علیهم‌السلام خصوصاً حضرت بقیة الله الأعظم ارواح العالمین له الفداء، بتوانید اسلام ناب را برای مردم آنجا تبیین نمایید.
آیت الله العظمی صافی در پایان این دیدار، برای ایشان و همکارانشان در مرکز اسلامی هوستون، از خداوند متعال، توفیقات بیشتر مسألت نمودند.

جمعه / 14 خرداد / 1395