جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني:
بايد به هويت اسلامي خود بازگرديم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مرجع عالیقدر شیعه امروز در دیدار 100 نفر از پاسخگویان به سئوالات شرعی زائران حرم مطهر رضوی فرمودند: ما باید در تقابل با جهان غرب و تبلیغات گسترده آنها علیه اسلام به هویت اسلامی خودمان برگردیم و آن را نشر و گسترش دهیم.

ایشان پاسخگویی به سئوالات زائران را گامی مفید برای اعتلای فرهنگ دینی مردم خواندند و افزودند: پاسخگویی به سئوالات شرعی باید به صورت گسترده صورت گیرد و برای نیل به این هدف اطلاعات و دانش پاسخگویان باید در تمامی زمینه ‌ها وسیع باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به طیف وسیع زائران حرم مطهر امام رضا علیه السلام از اقصی نقاط دنیا افزودند: برنامه‌‌های فرهنگی آستان قدس رضوی و پاسخگویی به پرسش‌های زائران در حرم مطهر امام رضا، بهترین گزینه تبلیغات و اطلاع‌رسانی دینی به تمام كشورهای اسلامی است.

معظم له اظهارداشتند: در پاسخگویی به پرسش‌های زائران كه از مذاهب عمده اسلامی هستند از مناظره‌های علمی امام رضا و استدلال‌های ایشان در رفع شبهات استفاده كنیم و برای نیل به این هدف، اطلاعات و دانش ما باید به گونه‌ای وسیع باشد كه همواره برای رفع و دفع شبهات اعتقادی آماده باشیم.

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با اشاره به مدیریت فرهنگی اسلامی آستان قدس رضوی خاطر نشان ساختند: بدون شك در چنین مدیریت فرهنگی اسلامی و پدیده‌های خلاقانه، تصرف غیبی امام زمان دیده می‌شود و این ایده‌های خلاقانه در خدمت زائران از لحاظ اعتقادی تصرف غیبی است كه در مدیریت اسلامی نمود پیدا می‌كند.

این مرجع عالم تشیع از تمام پاسخگویان به سئوالات شرعی آستان قدس رضوی قدردانی كرده و به پرسش‌های حاضران درباره مسائل شرعی ـ فقهی پاسخ دادند.

سه شنبه / 1 مرداد / 1387