جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: آرزو دارم خدمتگزار زائران و خادمان اربعین حضرت سید الشهداء (ع) باشم./تجلیل از شخصیت حضرت آمنه (س) تجلیل از اسلام و وجود مبارک پیامبر اکرم (ص) است.
مرجع عالیقدر: آرزو دارم خادم زائران اربعین حضرت سید الشهداء (ع) باشم.

عصر یکشنبه 21 محرم الحرام مطابق با 2 آبان 1395، اعضای ستاد موکب آستان مقدّس حضرت فاطمه معصومه (علیهاالسلام)، و نیز اعضای کنگره حضرت آمنه (علیهاالسلام) با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف، با ایشان دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار، مسئولان ستاد، گزارشی از فعالیت‌ها، و برنامه‌های آینده موکب آستان مقدّس حضرت معصومه (علیهاالسلام) ارائه دادند.

معظّم له نیز با تقدیر و تشکّر از فعالیت‌های این ستاد، فرمودند: کار بزرگی که شما انجام می‌دهید، افتخاری فوق العاده، و یک کار آسمانی است. مطمئن باشید این کار جز با عنایات و توجّهات خاصه حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) امکان‌پذیر نیست.

ایشان، در بخشی از بیانات خود، خدمت به زائران اربعین و برپایی موکب‌‌ها را حرکتی بزرگ توصیف کرده، و افزودند: اقدام آستان مقدّس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) در برپایی موکب جهت خدمت به زائران اربعین، کار بسیار بزرگی در مسیر ترویج تعالیم دینی، و شعائر الهی است.

مرجع عالیقدر در قسمت دیگری از بیانات خود، با اشاره به این کار عظیم،‌ بیان کردند: مردم قم باید به این اقدام افتخار کنند، و خداوند را شاکر باشند که توفیق خدمت به زائران حضرت سید الشهداء (علیه‌السلام) را به آنها در قالب برپایی موکب‌های مختلف عطا کرده است.

آیت الله العظمی صافی در بخش پایانی دیدار، با تقدیر مجدّد از دست‌اندرکاران این موکب، فرمودند: یا لیتنی کنت معکم، ای کاش می‌توانستم در خدمت شما، و به عنوان خدمتگزارتان در این موکب باشم. ان‌شاء الله مورد توجهات حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشید.

 

در ادامه این دیدار، مسئول کنگره حضرت آمنه (علیهاالسلام) نیز گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این کنگره ارائه داد.

معظّم له با قدردانی از اقداماتی که در زمینه برگزاری این کنگره عظیم شده، فرمودند: کاری که شروع کرده‌اید، کاری بسیار مهمّ، شایسته، و در اصل ادای بسیار اندکی از حقّی است که حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) بر همه دارند. ان‌شاء‌الله با سعی و تلاش شما این کنگره بتواند در معرّفی شخصیت عظیم آن بانوی بزرگ اسلام تأثیرگذار  باشد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خویش، با اشاره به ابعاد عظیم شخصیتی حضرت آمنه (علیهاالسلام) فرمودند: در مورد شخصیت حضرت آمنه (علیهاالسلام) اگر بخواهیم وارد شویم و حرف بزنیم، ساعت‌ها و روزهای زیادی باید سخن بگوییم که باز هم قطره‌ای از عظمت شخصیت آن بانوی بزرگوار را نمی‌توانیم ادا کنیم. هر چه در رشته‌های مختلف شخصیت ایشان، بیشتر تحقیق شود سزاوار است.

مرجع عالیقدر در بخش دیگری از این دیدار، ضمن اشاره به برخی کتاب‌هایی که درباره شخصیت آن حضرت نوشته شده است، افزودند: نویسندگان و دانشمندان بزرگ درباره شخصیت آن حضرت، کتاب‌ها و مقالات نوشته‌اند البته هر چه هم نویسندگان بنویسند و سخنرانان، سخن بگویند باز هم نمی‌توان قطره‌ای از فضائل شخصیت آن حضرت را بیان کرد.

ایشان در پایان دیدار، ضمن مسألت توفیق بیشتر برای دست‌‌اندرکاران این کنگره، بیان کردند: واقعاً اقدام به این کنگره از اقدامات بزرگ آستان مقدّس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) است که افتخار بزرگی برای شماست، و باید قدردان این فرصت باشید.

دوشنبه / 3 آبان / 1395