جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام مرجع عاليقدر حضرت آية الله صافي گلپايگاني به مناسبت رحلت حضرت آية الله آقاي حاج سيد تقي طباطبايي قمي قدّس سرّه
پيام معظم له بمناسبت رحلت آية الله طباطبايي قمي قدّس سرّه

بسمه تعالی

"اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدّها شیء"

با کمال تأسف و تأثر مطلع شدیم که فقیه اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السّلام)، مدافع حریم امامت و ولایت، و شیفته و دلباخته حضرت سید الشهداء (علیه السّلام) مرجع عالیقدر حضرت آیة الله آقای حاج سیّد تقی طباطبایی قمی (قدّس سرّه) دعوت حق را لبیک گفته و به دیار باقی شتافتند.

آن عالم برجسته، خلف صالح مرجع و زعیم بزرگ عالم تشیّع مرحوم آیة الله العظمی حاج آقا حسین طباطبایی قمی بود که عمر مبارک خود را در خدمت به مولا و سرور خود حضرت بقیة الله الاعظم (ارواح العالمین له الفداء)، اعلای کلمة الله و ترویج معارف حقه اهل البیت (علیهم السّلام) سپری نمود و با تألیف کتاب‌های ارزنده فقهی و اصولی که نشان از دقت و امعان نظر و تحقیق عالمانه آن فقید سعید می‌باشد به حوزه‌های علمیه خدمت فراوان نمودند.

حقیر که از علاقمندان به ایشان و خاندان بزرگ طباطبایی قمی هستم بسیار در فقدان آن عالم ربانی متأثر شدم.

خوشا به سعادت ایشان که در کربلای معلی در جوار امام مظلومان و سالار شهیدان بعد از زیارت حضرات ائمه معصومین (علیهم السّلام) دعوت حق را لبیک گفت و میهمانی آن بزرگواران را پذیرفت.

عاش سعیداً و مات سعیداً

رحلت این فقیه عالی مقام را به ساحت مقدّس حضرت ولی الله الاعظم (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) و به حوزه‌های علمیه و شاگردان و بیت شریف بخصوص آقازاده فاضل و محترم ایشان تسلیت عرض نموده علوّ درجات آن فقید سعید را از خداوند متعال مسئلت دارم. 25محرّم الحرام1438

                                                                          

                  لطف الله صافی

پنجشنبه / 6 آبان / 1395