جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
توصیه اکید آیت الله العظمی صافی گلپایگانی بر حلّ مشکلات معیشتی، و ایجاد امنیت اقتصادی
توصیه اکید معظم له بر حلّ مشکلات معیشتی، و ایجاد امنیت اقتصادی

روز پنج‌شنبه 25 محرّم الحرام مطابق با 6 آبان‌ماه 1395، دبیر شورای عالی امنیّت ملی کشور آقای شمخانی با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف با ایشان دیدار کرد. آقای شمخانی در ابتدای این دیدار، گزارشی از وضعیت کشور و منطقه ارائه داد.
معظّم له با عرض تسلیت سالروز شهادت حضرت زین العابدین امام سجاد (علیه السلام)، امنیت موجود در کشور را بر اساس اعتقاد به ولایت اهل بیت (علیهم‌السّلام) دانسته، و فرمودند: الحمدلله وضعیت امنیت در کشور ما بسیار خوب، و مورد غبطه کشورهای دیگر است، و این هم به واسطه اعتقادی است که مردم شریف ما به ولایت اهل بیت (علیهم‌السلام) دارند که باعث می‌شود مردم در راه دین و اسلام این‌طور فداکاری کنند، و عزیزان ما در نیروهای مختلف نظامی و امنیتی فداکارانه تلاش نمایند.
مرجع عالیقدر در بخش دیگری از توصیه‌های خود به دبیر شورای عالی امنیت ملی، امنیت اقتصادی مردم را از بالاترین امنیت‌ها برشمرده، و افزودند: یکی از مشکلات مهم امروز مملکت، مشکل معیشتی و اقتصادی مردم است. باید همه تلاش کنند وضعیت اقتصادی را بهبود ببخشند، و مشکلات معیشتی مردم عزیز مخصوصاً اقشار محروم و ضعیف را حلّ نمایند. این کار با همکاری و هم‌فکری همه مردم و مسئولان امکان‌پذیر است.
شما دوران دفاع مقدّس را ملاحظه کنید. همه مردم از روی اعتقاد و فداکارانه وارد میدان شدند، و در دفاع از اسلام، جان‌ خود را فدا کردند، و الان هم همان مردم برای حلّ مشکلات اقتصادی حاضر به همکاری و فداکاری می‌باشند. باید اعتماد مردم را نسبت به امنیت اقتصادی به دست آورد و با همیاری مسئولان و مردم، در جهت بهبود رفاه آنها تلاش جدّی نمود.
آیت الله العظمی صافی در قسمت دیگری از بیانات خود، ایجاد تفرقه را از کارهای همیشگی دشمن دانسته، و بیان کردند: الحمدلله با اوضاع و شرایط جهان و مخصوصاً منطقه، وضعیت ایران اسلامی با همدلی و همکاری مسئولان و مردم، خوب و خوشحال‌کننده است. البته باید مراقب بود دشمن همیشه درصدد تفرقه‌افکنی می‌باشد، و از تلاش در این راه هیچ دریغ نمی‌کند. همه مراقب باشند که توطئه‌های دشمن را با اتّحاد و یکرنگی در جهت اعتلا و عزّت اسلام عزیز خنثثی نمایند. ان‌شاء الله فعالیت‌ها و خدمات شما و همکارانتان مورد رضایت حضرت ولیّ عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد و توجّهات و عنایات آن بزرگوار شامل حال شما گردد.
در پایان این دیدار، که به طور خصوصی برگزار شد، درباره مسائل مهمّ منطقه و کشور، گفتگو شد.
 

پنجشنبه / 6 آبان / 1395