سه شنبه: 1403/01/28
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام مرجع عاليقدر شيعه حضرت آية الله العظمي صافي گلپايگاني (مدظله الوارف) به کنفرانس «وحدت حول محور پيامبر و اهل بيت علیهم‌السلام» در کشور گینه کوناکری
پيام معظم له به کنفرانس «وحدت حول محور پيامبر و اهل بيت (ع)»

همزمان با فرارسیدن ماه ربیع الأول، ماه میلاد پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله، کنفرانس بزرگ «وحدت حول محور پیامبر و اهل بیت علیهم‌السلام» در کشور گینه کوناکری با حضور اندیشمندان اهل سنّت و مسئولان و نمایندگان پارلمان این کشور، و با پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (مدظله الوارف) در محل پارلمان این کشور آغاز به کار کرد.
متن پیام معظم له به شرح ذیل است:
 

بسم اللّه الرحمن الرحیم
قال اللّه الحکیم: «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعاً وَ لَا تَفَرَّقُوا»
السلام علیکم و رحمه الله
اجتماع با شکوه علما و فرهیختگان اسلامی، و ادیان آسمانی را در کشور گینه کوناکری در ربیع المولود ماه ولادت با سعادت پیامبر رحمت حضرت ختمی مرتبت محمّد مصطفی (صلّی الله علیه و آله) موجب شادی، و خرسندی همه پیروان واقعی پیامبران می‌باشد.
حقیر به عنوان یکی از کوچک‌ترین امّت آخرین فرستاده الهی، افتخار دارم که تبریکات صمیمانه خودم را نسبت به تشکیل این همایش مقدّس که به عنوان وحدت امّت اسلام حول محور پیامبر اکرم و اهل بیت (علیهم‌السلام) نام‌گذاری شده است عرض نموده، و آرزوی توفیق برای همگان از خداوند متعال مسئلت نمایم.
همان‌طور که عزیزان حاضر در این همایش مستحضر هستند دین مقدّس اسلام برای همه انسان‌ها صلح و رحمت و حیات واقعی و سعادت و خوشبختی، و جهان را عاری از خشونت و ظلم و جنایت و چپاول‌گری می‌خواهد. قرآن کریم، درباره پیامبر بزرگ اسلام می‌فرماید: «وَ مَا أرسَلنَاکَ إلَّا رَحمَةً لِلعَالَمینَ» و در جای دیگر می‌فرماید: «وَ إنَّکَ لَعَلی خُلُقٍ عَظیمٍ»، و همچنین خود آن حضرت می‌فرمایند: «بُعِثتُ لأتمّم مَکَارِمَ الأخلاقِ»؛ هدف واقعی ارسال رُسُل، و انزال کتاب‌های آسمانی، تربیت انسان‌ها به بهترین مکارم اخلاق، و عالی‌ترین صفات ارزنده انسانیت می‌باشد. احکام اسلام که مطابق با فطرت سلیم است، همه برای رساندن بشریت به کمال، و رشد واقعی می‌باشد، که آن درجه والای انسانیت، و اوج قلّه‌های معنویت و اخلاق است.
امروز، متأسفانه جهان، مواجه با افکار پلید، و ضدّ انسانی، و رفتار بدتر از حیوانی می‌باشد که انبیاء الهی و اسلام عزیز از آن تنفّر دارند. خشونت و ظلم و آدم‌کشی به وسیله گروهی که اسم اسلام را برای خود برگزیده‌اند، با اسلام ناب محمّدی (صلّی‌الله علیه و آله) کاملاً در تعارض و ضدّیت است. آنها که پیرو پیامبر عالیقدر اسلام هستند، همه می‌دانند که رفتار غیر انسانی این جانیان وحشی، صد در صد با اسلام مخالف است، و راه حضرات معصومین و اهل بیت (علیهم‌السلام) از آنها جدا می‌باشد. اگر دنیا می‌خواهد در آسایش و آرامش زندگی کند، راهی جز پیروی از منویات پیامبر رحمت، و اهل بیت (علیهم‌السلام) که عِدل قرآن کریم هستند، و پیامبر بارها سفارش به پیروی از آنها را فرموده‌اند، ندارد.
امیدوارم که تشکیل این کنفرانس‌ها، سبب ایجاد الفت و صمیمیت، و تبادل افکار و اندیشه‌های صحیح بین مسلمانان و پیروان سایر ادیان باشد، و آثار و برکات آن برای انسان‌های صلح‌دوست که سعادت و خوشبختی همه جهانیان را می‌خواهند مؤثر باشد، و آخر دعوانا أن الحمدلله رب العالمین.

حوزه علمیّه قم- لطف اللّه صافی
ربیع المولود 1438 هـ.ق

گزارش تصویری از کنفرانس «وحدت حول محور پیامبر و اهل بیت علیهم‌السلام» در کشور گینه کوناکری :
 

پنجشنبه / 11 آذر / 1395