جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار اعضاي برگزار كننده همايش حجاب:
اسلام براي رسيدن به ارزش‌هاي ديني و كمال انسانيت، تفاوتي ميان مرد و زن قائل نشده است.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح روز یكشنبه 21/7/87 اعضای برگزار كننده همایش حجاب در دانشگاه علوم پزشكی بابل را به حضور پذیرفتند.

در این دیدار معظم له با استشهاد به آیاتی از قرآن مجید فرمودند: یكی از امتیازات بزرگ اسلام، حجاب و التزام زنان و خواهران به حفظ حجاب است.

ایشان به آیاتی از سوره احزاب اشاره كردند و فرمودند:تنها ملاك قرآن برای برتری تقوی است كه در این آیات، قرآن ارزش‌های حقیقی را به مرد و زن نشان داده است و از آنها خواسته است كه این ارزش‌ها را حفظ كنند و تفاوتی بین مرد و زن قائل نشده است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حركت خزنده غرب در محو فرهنگ حجاب در جامعه اسلامی، به سیر تاریخی آن اشاره كردند و افزوند: یكی از نخست وزیران اسبق انگلستان در نطقی صراحتاً می‌گوید مادامی كه كعبه، قرآن و حجاب در جوامع اسلامی باشد، ما نمی‌توانیم سیادت و آقایی خود را داشته باشیم و باید قرآن را بسوزانیم، كعبه را از بین ببریم، - كه وهابیت را برای رسیدن به همین هدف به عربستان آوردند- و عفت و حجاب را از بانوان مسلمان بگیریم.

ایشان ادامه دادند: از اینرو امان الله خان را در افغانستان آوردند كه مردم افغانستان مجالی برای پیاده كردن نقشه‌های استعماری به وی ندادند، كمال آتاتورك در تركیه روی كار آمد كه منجر به حكومتی سكولار شد و در ایران نیز رضا خان را علم كردند تا ریشه دین را از جوامع اسلامی بخشكانند.

معظم له با انتقاد از وضعیت حجاب بعضی از بانوان فرمودند: شنیده شده‌ است مسلمانانی كه از كشورهای مسلمان به ایران می‌آیند از وضعیت حجاب بعضی از بانوان در ایران اظهار تعجب می‌كنند و آن را خلاف تصورات خود می‌دانند.

حضرت آیت الله العظمی صافی با اشاره به رسوایی‌های اخلاقی سردمداران كشورهای غربی اظهار داشتند: غرب مبتذل‌ترین فرهنگ‌ها را دارد كه حتی حیوانات هم این فرهنگ را ندارند؛ حال كسانی كه دعوت به آزادی و بی‌بند و باری می‌كنند و با حجاب معارضه دارند؛ در واقع فرهنگ اصیل و نهادینه شده ما را می‌خواهند به فساد بكشانند و فرهنگ فاسد خود را جایگزین آن نمایند.

معظم له فرهنگ حجاب و چادر را یك افتخار دانستند و فرمودند: زن‌های مسلمان 1400 سال با چادر، عفت و پاكدامنی زندگی سالمی را برای همسر و فرزندانشان بوجود آوردند و در محیط عائله‌ی اسلامی به گونه‌ای زندگی می‌كردند، كه هیچ رنجش خاطر و تحمیلی صورت نگیرد

ایشان حفظ حجاب و چادر را مظهر امر به معروف و نهی از منكر خواندند و تصریح كردند: وقتی كه خواهران با چادر به بیرون می‌روند، در واقع جهاد می‌كنند و ثواب می‌برند؛ حفظ حجاب و چادر مظهر امر به معروف و نهی از منكر است.

مرجع عالیقدر شیعیان با تمجید از چادر مشكی و انتقاد از ترویج چادرها و لباس‌های رنگارنگ بیان داشتند: این كه چادر متحد الشكل و مشكی باشد، بسیار اهمیت دارد. متأسفانه كاری می‌كنند كه هر كسی یك رنگی درست كند و بپوشد كه این عین زینت است و بعد از آن، كار به این حد متوقف نخواهد شد.

معظم له به واقعه كربلا و اسیر شدن اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم اشاره كردند و ادامه دادند: حضرت زینب سلام الله علیها در مجلس یزید، یكی از آن ماده‌هایی كه با آن، یزید را محكوم نمودند و دارای اهمیت بسیار است، مكشوف نمودن صورت اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم است كه بیان این مطلب در آن مقطع زمانی و با آن همه مصیبت، نشاندهنده اهمیت حجاب در دین اسلام است.

ایشان خطاب به برگزار كنندگان این همایش توصیه كردند: باید افرادی در این همایش سخنرانی كنند كه اول خودشان متعبد باشند؛ غرب‌گرا نباشند و تحت تأثیر فرهنگ‌های فاسد قرار نگرفته باشند؛ و باید بانوان را به آن چیزی كه در اسلام ارزش است، تشویق نمود.

معظم له با ابراز تأسف از جابجایی ارزش‌ها با ضد ارزش‌ها تأكید كردند: زنی كه در خانه به امر خانه‌داری مشغول است، بیكار نیست، بلكه بهترین كارها را دارد و این كار خیلی بهتر از كار وزارت و وكالت است؛ مگر تربیت فرزندان كار كوچكی است و ثواب كمی دارد؟ اگر بانوان بفهمند كه خانه‌داری و تربیت فرزندان صالح و همسرداری چقدر ثواب دارد، در این كار ذره‌ای كوتاهی نخواهند كرد.

معظم له در پایان از بانوان متدینی كه ارزش‌های دینی را پاس می‌دارند، تشكر و قدردانی نمودند.

يكشنبه / 21 مهر / 1387