شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
استاد درس خارج حوزه علمیه قم : وظیفه اصلی طلاب، مرزبانی عقیدتی، و پاسخگویی علمی به شبهات است./باید از فضای مجازی، جهت انتقال مفاهیم ناب اسلامی بهره برد.

پنج‌شنبه 15 ربیع الأول 1438، در آستانه میلاد پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) و امام جعفر صادق (علیه السلام)، آیة الله زاده معظم، حضرت حجة الإسلام و المسلمین آقای حاج محمدحسن صافی گلپایگانی، در شهرستان قشم حضور یافتند. از جمله برنامه‌های این سفر، دیدار با طلاب و روحانیون قشم، افتتاح ساختمان حوزه علمیه خواهران، ‌بازدید از مسجد عظیم و در حال ساخت امام حسین (علیه‌السلام)، و دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و دیدار با مسئولان استانی و محلّی و ... می‌باشد.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم در یکی از برنامه‌ها، در جمع طلاب و رو حانیون شهرستان قشم، در سالن اجتماعات حوزه علمیه امام جعفر صادق(علیه السلام) ضمن ابلاغ سلام مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به حاضران در جلسه، مباحث مهمّی را در تشریح اوضاع جهان اسلام، و بیان راهکارهای تبلیغ در شرایط فعلی بیان کردند.
ایشان با بهره گیری از آیات قرآن، رسالت انبیاء الهی را ابلاغ ولایت و امامت معرّفی، و با بیان اینکه امروز دشمن در پی تضعیف و ضربه‌زدن به ولایت می‌باشد، گفتند: از وظایف امروز ما ادامه‌ی راه اولیاء الله، و ابلاغ رسالت آنان به جهانیان است.
استاد حوزه علمیه و دانشگاه، در ادامه، بیان زیبایی‌های کلام ائمه معصومین(علیهم‌السلام) را موجب جذب و گرایش مردم به دین مبین اسلام دانسته، و ضمن اشاره به ظرفیت و کاربردهای فضای مجازی، توجه و بهره‌گیری سنجیده و دقیق از این ظرفیت را جهت انتقال مفاهیم ناب اسلامی بسیار مؤثر عنوان کرد.
وی با اظهار اینکه روحانیون و طلاب، از سپاهیان حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) می‌باشند، تصریح کرد: شما به عنوان سربازان و سپاهیان امام زمان(ارواح العالمین له الفداء) می‌بایست امروز از مرزهای عقیدتی مذهب را مرزبانی نموده، و پاسخگوی شبهات و سؤالات مردم باشید.
استاد درس خارج حوزه، در قسمت دیگری از بیانات خود،  طلاب را منتخبان حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه الشریف) نامید و با سفارش آنان به انس‌گیری با ادعیه و توسل به ائمه هدی(علیهم السلام)، افزود: با مطالعه‌ی سبک زندگی علماء و اشتیاق آنان به کسب علم در می‌یابیم که راه فتح قله‌های علم و حکمت، استمرار تلاش و توسل به اهل بیت(علیهم‌السلام) می‌باشد.
ایشان در بخش دیگری از توصیه‌های خود به طلاب و روحانیون قشم، خاطر نشان کرد: باید در تمامی لحظات، یاد پروردگار را در دل داشته، و خود را در محضر حق حاضر بدانیم که همانا یاد خدا با یاد کردن از بقیة الله(ارواح العالمین له الفداء) میسّر خواهد شد.
در ابتدای این دیدار، حجة الإسلام آقای جوکار امام جمعه شهرستان، گزارشی از اقدامات و رویکردهای حوزه علمیه قشم ارائه داد.

 

شنبه / 27 آذر / 1395