پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام مرجع عاليقدر جهان تشيّع حضرت آية اللّه العظمی صافی گلپايگانی
پيام مرجع عاليقدر به همايش ملّی حضرت زينب (سلام‌اللّه عليها)
به همايش ملّی حضرت زينب (سلام‌اللّه عليها) « شکوهِ شکيبايی » / زنجان 1395

بسم الله الرحمن الرحیم

 

قال الله الحکیم فی کتابه الکریم :

 

« وَ الذَّاكِرِینَ اللّهَ كَثِیرًا وَ الذَّاكِرَاتِ أَعَدَّ اللهُ لَهُمْ مَغْفِرَةً وَ أَجْرًا عَظِیمًا »

 

سوره مبارکه احزاب، آیه ٣٥

 

با عرض سلام و ادب و احترام خدمت بزرگان و عزیزان حاضر در این همایش با شکوه و نورانی که برای تجلیل و تکریم از مقامات عالیه و مواقف عظیمه حضرت زینب کبری (سلام‌الله علیها)، عالمه‌ی غیر معلّمه، نائبة الزّهراء و شریکة سیّد الشهداء برگزار گردیده است؛ این افتخار بزرگ که نصیب برگزارکنندگان محترم این همایش و شرکت‌کنندگان ارجمند شده است را گرامی می داریم.

 

زینب، آری زینب یک اسم با چهار حرف، امّا دارای همه فضائل انسانیت، و همه ارزش هایی که خداوند در سوره مبارکه احزاب آیه ٣٥ ، برای مرد و زن برشمرده است.

 

الگوی ایمان و علم و معرفت، اسوه ی صبر و حلم و بردباری، نمونه ی بارز صداقت و استقامت و شجاعت، و بانویی که در بلاغت و شیوایی بیان، و رسایی گفتار، زبان پدر را در دهان داشت، و همه مکارم اخلاق مادر حضرت زهرا (سلام الله علیها) در وجودش، جمع بود. او نه فقط افتخار زنان مسلمان است، بلکه امّت اسلام زن و مرد، به چنین بانویی افتخار می کند.

سیره ی او، حجاب و عصمت و عفّت او، عبادت او، عظمت و بزرگی و متانت او، همه افتخارانگیز است.

 

مواضع این بانوی بزرگ اسلام در حمایت و دفاع از ارزشهای دینی، و مبارزه با حکومت مستکبران تاریخ، آن چنان کوبنده بود که برای همیشه، حاکمان جبّار و ستمگر بنی امیّه را به زباله دان تاریخ فرستاد، و آنان را منفور جهانیان، و مورد لعن و نفرین آزادگان قرار داد.

 

حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) حقیقةً پیام‌آور حماسه عاشورای حسینی، و تکمیل کننده نهضت سرور آزادمردان جهان است. خطبه‌های آتشین آن حضرت در کوفه و شام، در کاخ های ظلم و استبداد امویان، هرگز از خاطره ی تاریخ محو نخواهد شد، و امروز زنان مسلمان افتخار دارند خود را از دوستداران آن حضرت بدانند، الگوی زندگی خود را حضرت زینب (علیهاالسلام) قرار داده، و از ایشان وظایف دینی و شرعی خود را فرا می گیرند، و در این برهه از زمان، با حفظ حجاب و عفاف خود، به جهانیان اعلام می کنند که به اصول و ارزشهای دینی و اخلاقی احترام نموده، و رضایت قلب مقدس حضرت ولی الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را بر هر چیز دیگر مقدّم می دارند.

 

سلام بر همه بانوان مسلمان، و درود بر همه‌ی رهروان واقعی حضرت زینب (سلام‌الله علیها)، والسلام علیکم و رحمةالله.

 

                                                             لطف اللّه صافی
 ٢٥ ربیع الثانی ١٤٣٨ هـ.ق

چهارشنبه / 6 بهمن / 1395