جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي اهانت به ساحت مقدس قرآن كريم در همايش سازمان ميراث فرهنگي را به شدت محكوم كردند.

مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی در درس خارج فقه امروز چهارشنبه 22/8/87 اهانت و جسارت در یك همایش مربوط به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به ساحت مقدس قرآن كریم را شدیداًٌ محكوم كردند.

حضرت آیت الله العظمی صافی افزودند: اینها جسارت كرده و به قرآن بی احترامی نمودند و قلب مقدس امام رئوف و مهربان، حضرت بقیة‌الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف  را آزرده خاطر كردند.در مقابل این اهانت چه باید گفت؟ اهانت به قرآن قابل تحمل نیست و كسی كه مسئول این سازمان است صلاحیت ندارد در این جایگاه باشد.

معظم له نظام اسلامی را حاصل زحمات و ایثارگری‌های بی‌شمار دانسته و فرمودند: جمهوری اسلامی با تقدیم خون پاك هزاران شهید و ایثارگری جانبازان و آزادگان و برای اعلای كلمه اسلام و حاكمیت دین و احیای ارزش‌های اسلامی محقق گردیده است و این اشخاص صلاحیت ندارند در مصدر كار باشند. چنین رفتارهایی، علناً اهانت به احكام دین و قرآن است.

 

مرجع تقلید شیعیان به ویژگی‌های مدیر در نظام اسلامی اشاره كرده و فرمودند: باید غم‌خوارترین مردم نسبت به دین ونظام و جامعه بر سر كار باشند. در رأس سازمان میراث فرهنگی باید ازمتدین‌ترین و صالح‌ترین افراد باشد تا بتواند حتی بر روی گردشگران تاثیر فرهنگی بگذارد نه اینكه خود تحت تاثیر آنان قرار گیرد. این سازمان اگر زیر نظر افراد متدین نباشد اخلاق و فرهنگ جامعه را به خطر می‌اندازد.

ایشان بروز چنین رفتارهایی را برای حاكمیت اسلامی نگران كننده دانسته و فرمودند: بدانید اگر باب این مسائل باز شد دیگر توقف پذیر نیست و بی اعتنایی به این گونه مطالب و عدم توجه به هویت اسلامی، گریبانگیر همه خواهد شد.

معظم له امر به معروف و نهی از منكر را از وظایف مهم روحانیت و همگان دانسته و فرمودند: همه مسئولند. بدانید قلب امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از این اعمال متأثر می‌گردد

این مرجع تقلید با عرض تسلیت به پیشگاه مقدس امام زمان فرمودند:  اینجانب این مصیبت را به حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و همه علاقه‌مندان به دین و اسلام و كشور و نظام، تسلیت می‌گویم. انسان متحیرست كه از این اعمال به چه كسی شكایت ببرد اللهم انا نشكوا الیك فقد نبینا و غیبة امامنا و كثرة عدونا و شدة الفتن بنا

ایشان در پایان دعا فرمودند: انشاءالله امور بر وفق رضای امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار گیرد و به همه توفیق دهد تا در همه مطالب، رضای آن حضرت را مد نظر داشته باشیم .

 

 

 

چهارشنبه / 22 آبان / 1387