شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار مدير و اعضاي انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان:
خبرنگاري، مسئوليتي در پيشگاه خداوند است.

حضرت آیت الله العظمی صافی امروز پنج‌شنبه 14/9/87 مدیر و جمعی از اعضای انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان را به حضور پذیرفتند.

معظم له در این دیدار با تأكید بر حساسیت حرفه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری، آن را یك مسئولیت در پیشگاه خداوند دانستند و فرمودند: خبرنگاری و روزنامه‌نگاری مسئولیت بسیار مهمی است كه علاوه بر مسئولیت اجتماعی، مسئولیتی در پیشگاه خداوند نیز هست.

ایشان به وظایف روزنامه‌نگاران اشاره كردند و بیان داشتند: اگر روزنامه‌نگاران و خبرنگاران متعهدی داشته باشیم كه وجهه‌ی همت آنان خدمت به اسلام و جامعه، اعلای كلمه دین، دفاع از دین و مذهب و مصالح جامعه اسلامی باشد، این شغل و مسئولیت جهاد است و ثواب و فضیلت بسیار زیادی دارد.

معظم له به آسیب‌های انتشار بعضی از اخبار در سطح جامعه اشاره كردند و افزودند: روی مطالب و خبرهایی كه نوشته می‌شود، فكر كنید كه اگر اینها در سطح جامعه منتشر شود، چه عكس العملی در پی خواهد داشت.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینكه حرفه خبرنگاری به همه مسائل جامعه ارتباط دارد، ادامه دادند: شما باید مواظب باشید و ببینید كه خبرهایی كه موجب تقویت فرهنگ اسلامی، و رشد شعور دینی و فكری مردم می‌شود و فرهنگ مردم را بالا می‌برد، این خبرها را انتخاب كنید.

ایشان امر رسانه و ارتباطات را خطیر دانسته و تصریح كردند: این قشر باید خیلی تعهد دینی داشته باشد؛ اگر این قشر خوب و صحیح انجام وظیفه كند و دلسوزانه و همراه با آگاهی و بیداری كار كند، به نظر من بیشتر مشكلات فرهنگی مسلمانان در همه جای دنیا رفع می‌شود.

حضرت آیت الله العظمی صافی به بعضی از فعالیت‌های ضد شیعی و ضد اسلامی درنقاط مختلف جهان اشاره كردند و فرمودند: اسلام ستیزی مسأله‌ای است كه بر اساس یك فرقه خاصی كه خود را منتسب به اسلام می‌كنند و اسراف گرایی كارشان است، بوجود آمده است.

معظم له با اشاره به لزوم اطلاع رسانی گسترده در مورد اسلام ناب و تشیع، ریشه بسیاری از مفاسد دنیا را فرقه ضاله وهابیت دانستند و فرمودند: اسلام و مسلمانی، قدمتی هزار و چهار صد ساله دارد و اسلام هراسی محصول اعمال ننگین این فرقه است كه هر روز عده‌ای را به اسم مشرك و یا عناوین مختلف، قتل عام می‌كنند.

معظم له در پایان ضمن آرزوی توفیق برای همه روزنامه‌نگاران و خبرنگاران فرمودند: شما چنان تصور كنید كه برای امام زمان روزنامه‌نگاری می‌كنید و خبر تهیه می‌كنید. پس در كار خود چنان فعالیت كنید كه مورد رضای حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد.

پنجشنبه / 14 آذر / 1387