جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: هویّت شهر مقدّس قم، باید محفوظ بماند./برنامه‌های خوب شهرداری در جهت تعظیم شعائر ادامه پیدا کند./خدمت به محرومان و ضعفا را سرلوحه اقدامات خود قرار دهید.
مرجع عالیقدر : هویّت شهر مقدّس قم، باید محفوظ بماند

مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیة اللّه العظمى صافی گلپایگانی مدظله العالی :

 

- هویّت شهر مقدّس قم، باید محفوظ بماند.
- برنامه های خوب شهرداری در جهت تعظیم شعائر ادامه پیدا کند.
- خدمت به محرومان و ضعفا را سرلوحه اقدامات خود قرار دهید.

 

- صبح امروز سه شنبه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۶، شهردار شهر مقدّس قم جناب آقای سقاییان نژاد و جمعی از معاونانشان، با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف، با ایشان دیدار كرد.

- در ابتدای این دیدار، شهردار محترم، گزارشی از فعالیت ها و برنامه های شهرداری قم ارائه داد.
سپس معظّم له، با تقدیر و تشکّر از ایشان و همکارانشان، فرمودند : همین که مقصد صحیح را شناخته اید و به آن سمت در حال حرکت هستید، ان شاء الله مرضیّ حضرت ولیّ عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف خواهد بود. بدانید که خدمت به شهر مقدّس قم، بسیار مغتنم است، و آن، توفیق بزرگی است که از جانب خداوند متعال نصیب شما شده است.

 

- ایشان در بخشی از سخنان خود، با اشاره به سوابق عظیم مذهبی شهر قم، افزودند : قم همواره، جایگاه بسیار مهمّی دراسلام داشته، و مورد توجّه بزرگان علم و دین بوده است. قم را نمی شود با دیگر شهرهای بزرگ کشور مقایسه کرد، بلکه می‌ توان گفت که شهر مقدس قم، مهمتر از سایر نقاط است. لذا باید کارِ در قم هم بهتر از سایر شهرها باشد.

 

- مرجع عالیقدر، در قسمت دیگری از بیانات خود، با اشاره به بُعد بین المللی قم، فرمودند : الان تنها نگاه داخل کشور به قم نیست، بلکه تمام دنیا نگاهش متوجه قم شده است. لذا در برنامه ها و فعالیت ها باید نگاهتان، نگاه فراتر از یک شهر معمول باشد. کار در قم، کار برای یک شهر نمونه مذهبی در جهان است.

 

- ایشان، در ادامه توصیه های خود، به چند نکته اساسی اشاره کردند؛ باید در برنامه هایتان به چند نکته توجه ویژه داشته باشید :

 

* نکته اوّل، حفظ هویت قم به عنوان شهر بزرگ مذهب اهل البیت علیهم السلام و علم و دانش است. قم، باید قم بماند و هر کس که به اینجا مسافرت می کند، این هویّت دینی را در بالاترین شکل خود احساس کند. پیشرفت قم باید در همه جنبه های اسلامی باشد یعنی هم در جنبه عمران و رفاه و هم در جنبه های اخلاق و معنویت و حجاب و امثال آن.

 

* نکته دوّم، رسیدگی به محرومان و ضعفا است. در برنامه ها و فعالیت های خود، از توجه به این قشر عزیز جامعه، غافل نشوید، و اساس را، خدمت به آنها قرار دهید.

 

* نکته سوّم که باید مورد توجه قرار بگیرد، گذرا بودن مسئولیت هاست. افراد زیادی در قم به عنوان مسئول بوده اند و الان دیگر نیستند. آنچه که می ماند آثار خیر و برکات وجودی شخص است. همّت کنید اقداماتی که انجام می دهید طوری باشد که آیندگان، از آثار شما به خیر و نیکی یاد کنند و در محضر خداوند متعال در روز قیامت، سربلند باشید.

 

- در پایان این دیدار، معظم له، با تقدیر و تشکر فراوان از برنامه های ایام اعیاد و شهادت ائمه علیهم السلام مخصوصاً برنامه عید غدیر امسال توسط شهرداری، فرمودند : از تلاش های خالصانه شما در امر تعظیم شعائر تشکر می کنم و امیدوارم ان شاء الله این برنامه ها ادامه پیدا کند. بنده هم برای موفقیت شما و همكارانتان دعا نموده، و از خداوند متعال می خواهم كه با اخلاص و سعی و تلاش بتوانید روز به روز، در جهت آبادانی و عمران قم از همه جنبه ها موفق تر باشید.

سه شنبه / 21 شهريور / 1396