جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
استاد درس خارج حوزه علمیّه قم: تنها راه نجات از توطئه‌ها، تمسّک به معارف قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام است.
  •  استاد درس خارج حوزه علمیه قم، حجة الإسلام والمسلمین حاج محمد حسن صافی گلپایگانی:
  • تنها راه نجات از توطئه ها، تمسک به معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام است.

 

 

  •  همزمان با ایام میلاد حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها، اولین مهد کودک قرآنی به نام «ریحانة النبی علیهماالسلام» تحت اشراف مدرسه علمیه فاطمة ‌الزهرا سلام الله علیها در ساوه افتتاح شد.

 

  •  در آئین افتتاحیه این مرکز که با حضور جمع زیادی از مسئولان، مدیران حوزه های علمیه ساوه و طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه خواهران فاطمة ‌الزهرا علیهاالسلام همراه بود، استاد درس خارج حوزه علمیه قم حجة الإسلام والمسلمین حاج محمد محمد حسن صافی گلپایگانی، با تبریک میلاد مسعود حضرت زهرا علیهاالسلام بیان داشتند:

 

  • والد معظّم ضمن اهدای سلام و تبریک به مناسبت میلاد مسعود حضرت صدیقه طاهره فاطمة الزهرا سلام الله علیها خدمت شما عزیزان، فرمودند که عرض کنم سابقه دینی ساوه و مردم متدین آن بسیار زیاد است و اینجا از شهرهای مهمی است که علمای بسیار بزرگ آن، منشأ آثار و برکات مهمی در طول تاریخ بوده اند. مردم شریف و متدین این شهر، این سابقه دینی را حفظ نمایند و ساوه را بیش از پیش در مسیر تدین و حفظ حدود شرع مقدس نگهدارند.

 

  •  ایشان با اشاره به فضائل حضرت زهرا سلام الله علیها و اهمیت خطبه فدکیه، گفتند :

 

  • حضرت صدیقه طاهره، مظهر تمام پاکی های جهان بشریت است. آن بزرگوار، الگوی حجاب و عفاف بانوان ما می باشند. وقتی از حضرت سؤال می کنند که بزرگترین ارزش برای زن چیست؟ پاسخ می دهند: اینکه نامحرم او را نبیند و او هم نامحرم را نبیند.

 

  •  نسبت به خطبه فدکیه حضرت باید عرض کنم که این خطبه عظیمه، شامل مبانی اسلام شناسی، انسان شناسی و فلسفه احکام است. وظیفه امروز حوزه ها، دانشگاه ها و مدارس ما این است که با معرفی این خطبه، به همه دنیا بفهمانیم که ما فاطمی و فاطمی دوست هستیم و دوست دار فاطمه سلام الله علیها یعنی کسی که راه پاکان و صالحان عالم را می رود.

 

  •  استاد درس خارج حوزه، در ادامه سخنان خود با اشاره به تأسیس حوزه های خواهران در شهرهای مختلف، افزودند:

 

  • با توجه به هجمه زیاد و فراگیر شدن شبهات علیه مذهب توسط دشمنان و بدخواهان، ضرورت تأسیس حوزه های علمیه به خصوص حوزه خواهران برای همه، محسوس است. آن چیزی که می تواند افکار و مفاسد اجتماعی و توطئه ها را از بین ببرد، ساخت و تشکیل این بناها و حوزه های مبارکه است. الان شاید بتوان گفت نقش خواهران طلبه ما در پاسخ دادن به شبهات در مراکز پاسخگویی کمتر از طلاب برادر نیست و این بسیار مهم است که بانوان ما می توانند در کنار امر مهم خانه داری و رعایت کامل حدود شرعی، پاسخگوی شبهات دشمنان علیه دین باشند.

 

  •  حجة الاسلام و المسلمین صافی گلپایگانی، نقش خیرین را در ترویج ارزش های دینی بسیار مهم دانسته و بیان کردند:

 

  • بسیاری از برکات و آثاری که الان انسان در حوزه ها و مجامع علمی مشاهده می کند، آثار همین خیرین عزیز است. نیّت خیر و اخلاص این عزیزان، سبب شده است که بناها و ساختمان هایی که توسط آنها ساخته و اهدا شده است، بسیار پر برکت باشد و سبب ترویج ارزش ها و معارف نورانی مکتب تشیّع شود. این عزیزان باید قدر خودشان را بدانند که خداوند متعال چنین توفیق بزرگی، نصیبشان کرده است.

 

  •  معظّم له، در قسمت دیگری از سخنان خود، تنها راه نجات از توطئه ها را تمسک به معارف قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام دانسته و افزودند:

 

  • برنامه دشمن در ادامه ناکامی های خود در عرصه های نظامی و اقتصادی، از بین بردن هویت دینی و تضعیف بنیه اعتقادی مردم است. آنها می خواهند مردم ما را از خدا و قرآن و پیامبر و اهل بیت علیهم‌السلام جدا کنند. دشمنان می خواهند که مردم ما عفاف و حیا و حجاب را کنار بگذارند. در توطئه های اخیر هم دیدید که چطور، وارد شدند و مقدّسات را زیر سؤال بردند، اما با عنایات خاصه حضرت ولیّ عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و بیداری مردم متدیّن، نتوانستند کاری از پیش ببرند. هر چقدر ما در تمسک به قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام جلوتر باشیم و در راستای تعظیم شعائر الهی گام برداریم، توطئه های دشمن را بیشتر خنثی خواهیم کرد.

 

  • استاد حوزه علمیه قم، در بخش پایانی بیانات خود، رفع مشکلات نیازمندان را مرهون نیّات صادقانه خیرین دانسته و بیان داشتند:

 

  • عزیزانی که خداوند متعال به آنها مقام و ثروتی داده است و می توانند از مردم ضعیف و نیازمند دستگیری کنند باید قدر خود را بدانند و با کمک و احسان به این عزیزان، شکر این نعمت را بجا آورند. این بزرگواران بدانند که «ما عُبد اللهُ بِشَیءٍ أَحَبَّ إِلَى اللهِ مِن إِدخَالِ السُّرُورِ عَلَى المُؤمِنِ» یعنی خداوند به هیچ چیزی محبوبتر از اینکه مؤمنی را شاد سازد عبادت نشده است. پس قدر خودتان را بدانید و به محرومان و نیازمندان توجه ویژه نمایید.
شنبه / 19 اسفند / 1396