شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
در گردهمائی مبلّغان دفتر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی دامت برکاته به مناطق محروم مطرح شد:
خانه نشستن و گوشه گیری، هنر نيست. بايد ایستاد و قیام به وظائف مخصوصاً امر به معروف و نهي از منکر کرد.

صبح امروز یکشنبه 26 شعبان المعظم 1439 (23 اردیبهشت 1397) جمع زیادی از مبلّغان حوزه علمیّه قم که قرار است ماه مبارک رمضان امسال تحت اشراف دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیة الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله‌الوارف به کشورهای مختلف از جمله برخی کشورهای اروپایی، برزیل، میانمار، بنگلادش و هندوستان و نیز مناطق محروم داخل کشور اعزام شوند، با حضور در دفتر معظّم‌له از توصیه‌ها و نصایح استاد درس خارج حوزه علمیه قم حجة الاسلام و المسلمین محمدحسن صافی گلپایگانی، بهره‌مند شدند.

 

در ابتدای این دیدار، حجة الاسلام حبیبی تبار، به تبیین برنامه‌های تبلیغی این مجموعه بزرگ مبلّغان پرداختند.

 

,, استاد درس خارج حوزه علمیه نیز بیانات مفصّلی در بیان شرایط امروز دنیا و ویژگی‌های مبلّغان دینی ایراد نمودند که بخشی از آن در ذیل می‌آید:

 

,, وی ضمن تقدیر و تشکّر از دست اندرکاران این امر مهمّ و ابلاغ سلام مرجع عالیقدر به مبلّغان، امر تبلیغ و هدایت را برترین اعمال دانسته و افزود:

« عهده‌دار شدن مقام تبلیغ دین اسلام، توفیق و نعمت بزرگی است که باید قدردان آن باشیم. منزلت و مقام مبلّغان اسلام، غیر قابل وصف است، آنجا که پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله به امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام می‌فرمایند:

 

«لَأن یَهدِی الله بِكَ رَجُلاً واحِدًا خَیرٌ لَكَ مِمَّا طَلَعَت عَلَیهِ الشَّمسُ»
یعنی اگر یک شخص به دست شما هدایت شود، بهتر است از هر آنچه که خورشید بر آن بتابد.

 

مطمئن باشید کار بزرگی که شما می‌خواهید انجام بدهید، مورد رضایت و عنایت خاصّه حضرت ولی عصر ارواح العالمین له الفداء می‌باشد.»

 

,, ایشان در ادامه، انزوا و خانه‌نشینی در اسلام را مورد مذمّت قرار داده و بیان داشت:

« در اوضاع و شرایط فعلی، در خانه نشستن و انزوا و گوشه‌گیری، هنر نیست. باید ایستاد و قیام به وظائف کرد. باید امر به معروف و نهی از منکر را احیا نمود. باید با اخلاص کامل وارد شد و به عنوان سربازان و جنود امام زمان علیه‌السلام، از مرزهای عقیدتی اسلام دفاع کرد.»

 

,, حجة الاسلام و المسلمین صافی گلپایگانی در بخش دیگری از توصیه‌های خود، تبلیغ در مناطق محروم را جهاد مضاعف عنوان کرد و افزود:

« مناطق محروم با جاهای دیگر فرق می‌کند. اولاً باید بدانید ثواب و اجر تبلیغ در این مناطق بیشتر است و ثانیاً مدارای با مردم و اخلاق خوب، راز موفقیت در این مناطق می‌باشد.»

 

,, استاد حوزه علمیه قم، مبحث ولایت و بخصوص مهدویت را به عنوان مهم‌ترین مبحث تبلیغی عنوان کرده و گفتند:

« حضرت آیت الله والد معظم ما می‌فرمایند: مرحوم استاد اعظم ایشان آیة الله العظمی آقای بروجردی اعلی الله مقامه، همیشه به مبلّغان توصیه می‌کردند که در منبرها همواره درباره آقا امام زمان علیه‌السلام صحبت کنید و مردم را به یاد آن حضرت بیاورید. سعی کنید با آمادگی کامل، مباحث مهدوی را مطرح نمایید و پاسخگوی سؤالات و شبهاتی که در این زمینه، توسط دشمنان مطرح شده است باشید.»

 

,, ایشان در پایان دیدار، ضمن درخواست توفیقات روزافزون برای مبلّغان، عزّت بیش از پیش امّت اسلام و پیروان مکتب اهل البیت علیهم‌السلام را از خداوند متعال مسئلت نمودند.

يكشنبه / 23 ارديبهشت / 1397